Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver bm på spec.MVC veta var jag ska föda mitt

Skrivet av gullet o E 0307, Grodan bf 12/11
barn inför ett dateringsultraljud?

Konstig fråga men jag bara funderar.
Svar på tråden: Behöver bm på spec.MVC veta var jag ska föda mitt

Varför..

Skrivet av  Lisen med Alexander-03+v.22
skulle hon/han behöva veta det?
Kan aldrig tänka mig att det har nån betydelse men nån annan kanske vet?
 

Nu klickade det!

Skrivet av  Lisen med Alexander-03+v.22
var in och läste på förlossningssnack och tolkade det som att din BM har skrivit på remissen att du ska föda hemma?!
OM det är så så tycker jag att det är dåligt av BM att skriva in det DÄR för det har dom inte ett skvatt med att göra på spec.mvc!
Hur går det för dig annars med graviditet och småbarn?
Såg att du blev flyttad till november, var du inte in på ank.oktober en sväng först?
Jaja, lite nyfiken måste man ju vara ;-)
 

Hej, jo jag var i ank. okt

Skrivet av  gullet o E 0307, Grodan bf 12/11
en sväng först men gjort ett par vul som visade att jag blev gravid MYCKET senare. Jag hade lyckats göra ett positivt gravtest enligt senare vul i v. 3+3. Lite snopet. Numera är jag daterad till den 10/11.

Ja, nog har inte hemförlossning med dateringsultraljud att göra. Jag blev så arg och besviken på min bm. Det är inte så att jag inte står för mitt val men det är ju inte relevant. Det står ju inte heller att man planerar föda på sjukhuset inför dateringsultraljudet.

Jaja, jag ska till bm imorgon och ifrågasätta varför det skulle med för mig veterligen ska bara sån information om patienten finnas med på en remiss som är av betydelse för undersökningen och det är ju definitivt inte var jag ska föda mitt barn.

Hur är det med dig annars? Går det bara bra med smått och graviditet? Lite tufft tycker jag nog att det är stundvis men så ska det väl vara.
 

Så trist!

Skrivet av  Lisen med Alexander-03+v.22
Min första BM skrev med STORA bokstäver i min journal att jag planerade att föda hemma så ingen på sjukhuset kunde missa det..
Eftersom jag hade så mycket sammandragningar och redan tidigt i graviditeten så var jag på kontroller varje vecka from v.20 och varenda läkare sa att de sett att jag planerade hemfödsel, vissa var positiva men de allra flesta tyckte att jag borde vara glad över att sjukvården var sååå bra och att jag verkligen borde tänka efter lite till(?) precis som att det inte är det man gjort hundrafemtioelva gånger..
Tycker att det är en sak att skriva i mödravårdsjournalen att paret planerar hemfödsel men att skriva det i remissen tycker jag INTE är ok!

Här flyer det på fint, sambon började jobba i måndags så jag är ensam med Alexander och alla djur och det har gått hur bra som helst!
Har en del sammandragningar nu med så jag försöker vila mycket och så bär jag inte så mycket på Alexander utan han får allt gå själv.
Det som är bökigt är att rasta hundarna, har två tikar som jag inte kan ta ut samtidigt så det är lite pusslande för att få det att funka :-)
Alexander är ju lite äldre än din dotter, det är väl en dotter du har? *dåligt minne* så det kanske är därför jag inte tycker att det är jobbigt, Alexander är ganska självgående :-).

Tråkigt att bli framflyttad så mycket men det är väl mest i början man tänker på det när det känns "löjligt att vara i v.4 igen typ..

Nu ska jag ta och lägga mig i sängen med en gravid tidning och vänta på sambon som inte kommer hem förrens kl 00 *suck*

Har du bestämt dig för att föda hemma den här gången?
Jag har kontakt med barnmorskor som kommer OM jag nu går tiden ut.
Får väl se vad det blir av det hela..
Ha det bra!
kram
 

Vad elakt att bara skriva så

Skrivet av  gullet o E 0307, Grodan bf 12/11
med röda bokstäver över hela journalen. Det är ju egentligen helt irrelevant.

Det låter som om du har fullt upp. Skönt är det i alla fall att slippa den där förlamande tröttheten som man har i början. Ni har ju så mycket djur och pyssel också. Det tär väl en del på krafterna.

Jo, Emilia är född i juli så hon är något yngre än din son. Än går hon inte och jag är nog lika tacksam för det. Det går så fort ändå.

Jag gjorde ju VUL för att jag var orolig. Kände ju inga gravtecken och ville vet ifall det var ett mf eller ma på g. Har ju haft ett ma tidigare och det var jättejobbigt. Ville mota olle i grind om man säger så. Det visade sig efter två VUL att jag hade blivit gravid nästan 4 veckor senare än jag trodde. Jag hade lyckats göra ett mycket tidigt positivt gravtest. Jag gjorde det i v.3+5 (enligt dagens datering) istället för vad jag trodde v. 6+2 så jag var mest glad över att det levde i magen och brydde mig inte så mycket om tiden när det skulle komma.

Föda hemma SKA jag göra den här gången. Förhoppningsvis så får jag tag på barnmorskor den här gången. Det är ju inte semester och jag är ju ute i bättre tid. Jag väntade på UL innan jag tänkte ringa och höra mig för. Jag har inga större förväntningar om att få i förtid. Annars sa mamma skrattandes idag att hon och svärmor kunde ju ställa upp om det krisade sig ;-) Det värmer inombords.

Hoppas att du får föda ditt barn hemma den här gången. Det är ju viktigt att kunna få föda där man känner sig trygg och säker och inte där alla andra föredrar att man ska föda.

Sköt om dig och njut av kvällen tills din sambo kommer hem.
 

Artiklar från Familjeliv