Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej på er!

Skrivet av Manna - med Skruttet snart 8 v
Oj här har det hänt en hel del, grattis till alla bäbisar!

Nu har det snart gått 8 veckor sedan hon föddes, min lilla dotter. Och det känns sååå bra att hon är född hemma!!!

Tänk om vi hade åkt iväg bort till nån främmande sjukhusavdelning och blivit lagda på nån sjukhussäng och övervakad och kanske styrda av nån/några okända barnmorskor och apparater... Huuu, den tanken känns så fel! Nu är allt så naturligt och bra det kan vara och livet fortsätter här hemma - nu med bäbisen utanför magen... Det är som om övergången ut i världen skett så mjukt och naturligt att jag nästan inte refleterat över vilket under vi varit med om!

Kram på er alla hemma-födare!
Svar på tråden: Hej på er!

härligt att höra

Skrivet av  hondjuret
att ni mår så gott!
Vi har det också mysigt här, med lille Alfred som nu är sex veckor gammal. Jag är så lycklig att det blev födsel hemma, det blir nog mycket svårt att få iväg mig till sjukhus om det ska födas fler barn här i familjen (vilket jag hoppas att det ska). Väntar med spänning på din förlossningsberättelse, min kommer med i sinom tid.......svårt att få tid över bara, sällan jag är vaken om båda barnen sover, t ex.
Tror jag såg dig som nykomling på bärsjalslistan nyligen, stämmer det ? Välkommen i så fall! Jag är där som här, skriver sällan men läser ALLT......*lat*
Ha det fortsatt gott så länge,
kramar
 

Hej

Skrivet av  Manna - med Skruttet 8 v
Roligt att höra av dej!

Känner precis som du oxå! Och ja, det var nog jag som skrev nåt litet hej därinne på listan (läser mest själv!)... Dottern flyttade ut ur magen och in i sjalen sas! :)

Känner att jag "borde" skicka in en födelse-berättelse, men jag har inte prioriterat att sitta o skriva framför datorn, riktigt.... Hmmmm... Måste få ihop nåt innan jag glömmer! :(

kram på dej o lill-killen! Vad härligt att höra att ni myser o har det bra!!! (Fint namn han har förresten! En av mina pojkar heter det i andranamn!)

kramar
 

Artiklar från Familjeliv