Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Doula i norra Sthlm?

Skrivet av Helen
funderar starkt på att försöka få kontakt med någon som kan vara doula åt mig i december, när vi får vårt tredje barn. Hade doula förra gången, och var jättenöjd med det, mannen också. Nu känns det som om det inte ska vara samma doula denhär gången, är det en ovanlig känsla? Brukar man vilja ha med samma doula igen, om man är nöjd med den man hade förra gången?

Var bör jag börja leta isåfall? Måste inte vara någon erfaren, men hon bör ha fött själv.
Svar på tråden: Doula i norra Sthlm?

Jag? *ler*

Skrivet av  Venus med Ida -02 & Wilma 040612
Jag gärna ställa upp! Annars kan du leta på http://www.kanalen.org/doula/
 

Hej!

Skrivet av  Helen
Roligt att få svar! Har du nån mailadress man kan skriva på, min är inte så anonym (som jag vill vara här)? Var bor du och vem är du?;-) Jag berättar gärna om mig själv, har tänkt försöka mailas lite med några stycken om jag hittar så många intresserade, för att om möjligt hitta nån som trivs/står ut med mig och mina egenheter och tvärtom;-), och som bor på rimligt avstånd och är hemma kring mitt bf.
 

Hej!

Skrivet av  Venus med Ida -02 & Wilma 040612
Du kan maila mig på [email protected] så ska jag berätta ALLT! *ler*
 

Här är en till

Skrivet av  Sterna
30 år, bor i Kungsängen, har en son född 2002 på BB Sthlm (med enbart profylaxandningen som hjälp), är fortfarande doulapraktikant men har varit med på en kompis förlossning och har en till på g i veckan som kommer (förhoppningsvis om bf stämmer)
Med praktikant menas att jag inte får ta betalt eftesom jag måste ha 3 förlossningar bakom mig samt ett skriftligt prov godkänt från ODIS.

Är även involverad i Profylaxgruppen och håller där på att utbilda mig till profylaxinstruktör.

Intresserad? Maila mig på [email protected]
 

Artiklar från Familjeliv