Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Update, lille Tim på väg

Skrivet av Christina m Puff o bf 2/8
Så, idag gick jag (vi) in i hemförlossningstid. Nu har vi 4 veckor på oss att föda innan det automatiskt blir sjukhus igen. Visst borde vi väl kunna pricka in det innan dess? :o)

2 veckor kvar, men det känns lite närmre än så inuti.

Lille Timotheus är fixerad. Mina värden är i topp. Det är ju bra, fast ändå vet man ju aldrig vart man hamnar med allt.

Ifrågasättningarna fortsätter, men eftersom jag inte berättar att jag tänker föda hemma om inte någon ställer en direkt fråga, så har det blivit alltmer sällan i alla fall.
Jag trodde att min bm på mvc var ganska positiv till hemförlossningar, men efter sista mötet (semester) så känner jag mig tveksam. Hon anser i och för sig att alla ska få rätt till den förlossning de vill ha, men någon förespråkare för hemförlossningar är hon tydligen inte alls. Men men, hon har inte motarbetat mig i alla fall.

Har laddat med jordgubbs- och citronsorbé. Imorgon ska vi köpa småblöjor och en sortering olika MER att dricka. Maken ska hämta hem lite extra madrasser också. Så blir det byggplast under lakanen. ;O)
Jag tänker föda i vardagsrummet nere. Där finns både soffor och sängar, så jag har att välja mellan. Så har vi både stereo och tv också, utifall att. Och Puffs alla leksaker, ger mig säkert kraft! Jag kommer väl att hänga, klänga, vanka och stöna mellan mjukisleoparder, bollar och plastdjur antar jag, för någon vidare hushållerska är jag inte för stunden...Får väl be maken min plocka undan lite under den första fasen.

Min barnvakt under förlossningen har gett lite dubbla budskap, men vi ska fika snart så då får jag höra efter ordentligt. Hon har semester nästa vecka och jag får lite vibbar att hon kanske vill göra något som hindras av detta med barnvaktningen. Men hon har inte sagt något direkt. Får väl se...annars har jag en ev backup.

Musik har jag inte valt ännu. Kanske blir det samma som förra gången, har knappt lyssnat på den sedan dess. Fast jag tänkte egentligen att barnen skulle få varsin födelsemusik s a s...men äsch, om jag får kraft av musiken så är ju det bara toppen!

Ska nog ringa barnmorskorna bara för att säga hej och berätta om fixering, mina värden och så. För att knyta bandet igen nu när det närmar sig.

Tänk, bara tänk om jag kan få göra min inre resa på det vis jag önskar....tänk bara tänk.... :o) Vad glad jag skulle bli!
Annars så får man väl låta tiden läka, som förra gången då jag kände mig snuvad på så mycket av förlossningen.

Alla sover här hemma. Katter, man och barn. Bara jag och lille Timotheus i magen är vakna.
Sköt om er här på sidan! :o)
Svar på tråden: Update, lille Tim på väg

Spännande! :-)

Skrivet av  Lena m Ella
Det låter så härligt! :-)
Hoppas verkligen att lille Tim följer planen och tittar ut före 4 veckor har passerat.

Jag ska hålla tummaran för att din förlossning blir precis så underbar som du vill :-)
 

Tack!

Skrivet av  Christina m Puff o bf 2/8
Det var snällt av dig! :o)

Ja, tänk bara tänk om....
Ibland har man tur och ibland inte. Vi får välan se!
Mmm, spännande!!!!

Du då, något på gång? Eller något redan passerat? Eftersom du läser här? :o)
Ha det gott!
Kram!
 

Som sagt...

Skrivet av  Lena m Ella
Ibland har man tur :-)
Har jag tur så kommer mensen snart igång och vi kan lägga in tvåans växel på riktigt :-)

Blir jag gravid igen så kommer jag definitivt bli mer aktiv här! Än så länge får jag glädjas åt din och andras underbara upplevelser av att föda hemma :-)
 

:o) Också spännande!

Skrivet av  Christina m Puff o bf 2/8
Då håller jag alla tummar för att även du får gå din väg på ditt vis och det ganska snart!

Det tog en stund för oss också efter 1:a att få igång det hela igen, men det kom ju igång. Det är relativt tätt mellan barnen (2 år 3 mån) så så jättelång tid tog det väl inte egentligen, men jag var såååå otålig så det kändes så långt och länge! :o)

Här är madrasser framtagna, sorbet och MER inhandlad och miniblöjor köpta. 1½ vecka till bf.
Ska ringa och fråga om det finns möjlighet att låna en förlossningspall. Den var bra förra gången, för knäna gav vika till slut, så lille Puff föddes när jag satt på en sådan.
Skulle faktiskt vilja få låna en vit snygging-särk också - helknäppt, jag vet! - tyckte den var ganska skön och praktiskt. :o) Har letat efter något liknande, fast finare, i affärerna, men inte hittat något. En lång natt-tröja har jag köpt, fast utan knappar då. Vill så gärna föda på natten.

:o) Kramar!! Vi hörs igen!
 

ang särken...

Skrivet av  Lena m Ella
...så förstår jag precis vad du menar :-)
Tyvärr säljs ju sällan plagg med den där sköna känslan av att ha tvättats 1000 gånger :-)
Vissa tycker att det är äckligt med sjukhuskläder som använts av andra men de blir ju otroligt mjuka och sköna!! :-)
Föda på natten var skönt - hela världen står ju likosm stilla när man själv är i ett microkosmos av full aktivitet... *längtar efter att få göra om det*
 

Ja

Skrivet av  Christina m Puff o bf 2/8
just den supermjuka 1000tvätters-känslan var jag ute efter. Och så är de så långa också, magen spänner ut så mycket nu att den längsta sovtröjan ändå blir en liten kortkort sak.
Jag har inte ringt än, måste göra det nu i helgen, det kan ju komma igång när som helst.

Idag vill jag inte föda! Hoppas jag slipper. Maken och jag är inte så såta vänner, men skulle något sätta igång så skulle nog allt oväsentligt groll bara försvinna i bakgrunden. Jag tror inte att beslutet kring takbytet och finansieringen av det (som fick oss griniga idag) skulle kännas sådär vidare värst viktigt när lille Tim meddelar att han är på väg ut till oss.
Eller vad tror du? ;o)
Nää!

Nu ska jag ta min griniga hydda och pallra mig ned till make och barn....
:o) *kram*