Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilken hormonbomb

Skrivet av Christina m Puff o bf 2/8
jag blir ibland!
Tror att slemproppen gick inatt. Har mensvärk och har inte sovit en blund också.
Igår var jag inte mig själv! Någon annan slags varelse, med känslor som inte hittade hem. Så fick jag förklaringen idag, med proppen då, tror jag i alla fall. Förra gången märkte jag inte när den gick.

Det finns nog mkt mer att utforska i graviditeten tror jag. Det är så mkt som händer som ingen skriver om, men som man ändå känner igen sig i när man läser vad andra upplevt.

Skönt att hormonruschen lagt sig! Proppen gick och tog en massa snurrande känslor med sig.
Svar på tråden: Vilken hormonbomb

Oj, då är det på G!?

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
Åh, vad spännande! Det känns som man är med på plats, i kulisserna, varje gång en föda hemma mamma ska föda!

Ja det där med hormonrusch känns igen :)
*Kramar på dig och din familj*
 

Mm

Skrivet av  Christina m Puff o bf 2/8
men inget händer än... :o)
Min ena bm är bortrest till imorgon kväll så nu får jag inte föda närmsta dygnet. Har skickat det budskapet inåt!

*ler* Idag sov jag till kl 14, snacka om trötthet och hormoner.

*kramar tillbaks!*
 

Det är både konstigt och fantastiskt...

Skrivet av  Valla
med kvinnokroppen! Jag var fruktansvärt irriterad och lättretlig samma dag som värkarna startade, fattade inte vaarför förrän efteråt! Jag brukar annars vara ganska mild...!!!

Hoppas det är ngt på gång då och lycka till med födseln!
 

Ja

Skrivet av  Christina m Puff o bf 2/8
Tack för lyckönskningen!

Känner inte riktigt igen mig själv just nu, lite udda är jag nog för stunden. Lite hondjur sådär. Men ens uppfostran håller en ganska bra på mattan ändå tycker jag! ;o)

Nu väntar jag bara...pysslar hit. Pysslar dit. Pular lite. Plockar. Sitter vid datorn. Sover. Klipper bort vissnade rosor. Fotograferar blommor. :o) ja, sånt där...

 

Oj, inte långt kvar nu...

Skrivet av  Nadja (busmamma) bf 3/8
och jag såg nedan ditt svar, tack! Ja, vi har ju inte långt emellan bf-datumen, men som det ser ut just nu, verkar inte min bebis ha tänkt titta ut än på ett tag, ingen slempropp här, iaf. Förstår att slemproppen tog fart i en massa känslor... vid mina två tidigare förlossningar har slemproppen gått i samband med att förlossningen har startat. Håller tummarna för att det nu är din tur! :o)

Såg även ditt inlägg nedan om att berätta för en oförstående omgivning. Jättetrist, tycker jag och känner igen mig till viss del från förut. Från början hade jag inte tänkt säga något till nån, MEN nu måste jag ändå berätta något positivt. Jag har nu informerat om vår kommande hemförlossning för de flesta i min omgivning (inkl mina föräldrar, syskon o svärmor) och har faktiskt inte fått några negativa reaktioner ö.h.t. :o) Vet inte om det har med det beviljade bidraget att göra, kanske folk tänker som så att om landstinget beviljar bidrag, så kan det väl inte vara farligt...? *ler* Ja, inte vet jag, men nu är jag ändå glad att de vet, för det har varit lite omständligt med att svara på alla frågor om planerna kring förlossningen, om man inte kan vara helt ärlig.

Håller även med om det där att utforska graviditeten, känner att jag efter denna grav har lärt mig mkt mer om mig själv, trots att det är tredje gången för mig. :o)

Hoppas du(vi) får den förlossning du önskar och jag ser fram emot att höra mer sedan!

Må så gott!
 

Artiklar från Familjeliv