Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lille Tim är här!!!!! :o)

Skrivet av Christina m Puff o Tim
Bara väldigt kort...
I morse vid 8-tiden någongång (fråga inte mig ;o) ) så föddes lille Timotheus här hemma i vardagsrummet. Storebror låg och sov på övervåningen (barnvakten behövde aldrig kallas in) och lyckades missa alltihop :o). Trots att jag lät en del...

Allt gick bra! Började med vattenavgång i natt och sedan på en gång kraftiga värkar. Otroligt intensivt och riktigt smärtsamt, men tack och lov bara i 4 timmar och tio minuter.

Lille Tim mår finfint! Sover mest och ammar redan. Ska på rutinläkarkoll på måndag.

Jag fick sys en 5 stygn tror jag, men OJ vilken skillnad från förra gången då jag sprack mycket djupare och mer. Jag kan ju kissa ju, utan att gråta ögonen ur mig! ;o)
Storebror är på lite skumt humör, mycket blandade känslor, men han tar det bra tycker jag!
Förlorade en del blod, så jag är yr, men i övrigt så är jag i gott skick!
Både maken och jag är SÅ glada över att vi valde att föda här hemma. De som ifrågasatt oss kan ta sig i brasan, det här var absolut det bästa alternativet för oss. Ingen stress, helt i Tims och min takt och ett ostört naturligt förlopp.

Nu ska jag vila lite.

Kram på er allihop! Återkommer kanske med en hel berättelse senare någon gång!
Tack återigen för stöd och peppning!!
:o)
Christina
Svar på tråden: Lille Tim är här!!!!! :o)

Stort grattis!!!

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
Åh, vad kul att allt gick som ni ville! Är så glad för er skull (och lite avis ;))!
Har gått in här flera gånger om dagen för att kolla om lille Tim behagat titta ut. Snusa på varandra och återkom gärna med uppdateringar!
Än en gång GRATTIS!
 

*GRATTIS*

Skrivet av  Lisen med Alexander+v.28
Låter helt underbart att du fick födelsen som du önskade!
Ta hand om lillpojken nu och berätta gärna mer sedan.
*kram*
 

Åh, stort GRATTIS!

Skrivet av  Nadja (busmamma) bf 3/8
Låter helt underbart - nu längtar jag ännu mer efter vår Lilla Bus! Snart är det min tur... hoppas jag. ;o)

Lycka till med allt!
Kram
 

Tack allihop!

Skrivet av  Christina m Puff o Tim
för gratulationerna! :o)

Ja, det är sannerligen ett mirakel! :o)
Hela jag är uppfylld av någonting bara till hälften verkligt, det är väl miraklet som fyller mig! Joo, visst är det det! Det lilla miraklet som snusar därnere och som är så späd, så alldeles ny och så ofantligt underbar!

Nej, nu måste jag ju bara gå dit ned... :o)

Många kramar och lycka till Nadja, som väl står näst på tur? Ska du föda hemma? Oavsett, så håller jag tummarna för att allt ska bli så som du vill!!

Kram på er!! Snart sätter väl 3-dagars gråten in för mig så nu ska jag njuta riktigt ordentligt av hormon- och livs-kicken innan dess! :o)
 

Nämen

Skrivet av  Christina m Puff o Tim
Nadja, du SKA ju föda hemma, ser jag härnere.
Så självupptagen man kan bli när man är med om mirakel! ;o)

Stort lycka till!
Vi är fantastiska, alla vi kvinnor med våra kloka kroppar, så det kommer att gå jättebra! Ont, javisst, men det är ju puts väck så fort barnet kommit ut. Ett mirakel det med!
Stor kram till dig!!! :o)
 

Grattis från mig också...

Skrivet av  naturnära
själv går jag och funderar på om det kommer att bli ett augustibarn eller september barn för våran det.

Sköt om er.

 

Artiklar från Familjeliv