Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Manna!

Skrivet av femman e här
hör inte hemma här men måste fråga...
Blev inspirerad av din sjal, jag har burit i bärabarnsjalen tills nu. Jag har köpt en långsjal och undrar vilken knut du använder, jag provade Xomslut 2 idag och det verkar funka bra utom att hon sitter ganska långt ned... testar hit och dit - rätt less bebis... men, men
Svar på tråden: Manna!

oh va mysigt

Skrivet av  Manna sjalfreak
... att ni har ni blivit med långsjal! :D

Jag använder bara den knytningen också. Om hon kommer för långt ner så har du knutit lite för löst. Har du elastisk eller vävd? Elastisk ska knytas jättehårt eftersom den ger med sej så mycket. Har du vävd så lär man sig ganska snart hur hårt man ska knyta, men även då är det ofta lite hårdare än man först tror. (Tips är att bara testa i början med mätt och pigg bäbis så blir det mysigt!)

Vikken sjal har du köpt? *nyfiken*
 

helt såld

Skrivet av  femman e här
är jag, har använt den i nästan en vecka nu och lilla femman verkar nöjd... Jag har en Storchenwiege (hur det nu stavas) på prov och gillar den jättemycket, ska prova en babybundler oxå men jag gillar att det är riktigt tyg och att den är "lite snygg"... + att vad jag förstår så är den bäst att ha till lite större barn och det är ju inte så länge till hon kommer att sitta ingosad utan vill vara på ryggen och se världen...
vilken har ni? din var jättefin tycker jag.
lillla femman börjar vänja sig vid xomslut2 för jag har lite snits på i och urtagning.
 

jag har oxå (OT)

Skrivet av  Manna sjalfreak
...en Stork den är bara sååå bäst!

Vad kul att det gått bra med knytandet, det är verkligen inte svårt, bara man kör några testknyt först så sitter det sen...
Personligen tycker jag inte alls om elastiska sjalar, men det är visst en smaksak, de kan visst användas upp till ca 1 år tror jag.

Vilket mönster har ni? *nyfiken igen* :D

 

jag har lånat

Skrivet av  femman e här
en blå, då är det nog samma som du hade. men jag har köpt en beige med lite rutor, samma mönster men beige helt enkelt, som jag väntar på. Provade baby bundler men gillar helt klart "min stork" bättre. som sagt är det hur mysigt som helst. Idag lämnade jag vagnen hemma första gången vid lämningen av storbarnen och det gick bra utom att lilla treåringen blev trött och ville bli buren en bil - det gick jättebra att han hoppade upp på ryggen. Alla nöjda.
Tjo/
 

Härligt! : ) IMT

Skrivet av  Manna
 

Artiklar från Familjeliv