Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tigermamma!!!!

Skrivet av hondjuret
Så kul att se dig här, välkommen hit! Jag skriver rätt sällan, men läser ALLT här.
Jovisst var det vi som sågs i Ä-holm förra hösten. Roligt att du också funderar på det här med hemmafödsel......är det så att det är småsyskon på väg? Stort grattis i så fall.
Tråkigt att du fick det jobbigt när din förste föddes, hemma blir det inte på det viset i alla fall. Att du finns här visar ju också att du inte tappat vissheten att du visst kan föda barn..... : )
Hänger du kvar här så lär vi se mer av varandra. (Vad skulle du förresten tycka om en ny träff i Ä-holm nu innan hösten blir kall? ......Vidar och jag har blivit helfrälsta på hembygdsparken, stänger de för vintern?)
Om du gör verklighet av dina hemfödarplaner så vill jag gratulera dig, du har som sagt två jättefina barnmorskor på nära håll!
kram
malin
Svar på tråden: Tigermamma!!!!

har du sett det här, förresten?

Skrivet av  hondjuret igen
Artikel i HD

http://hd.se/ArticlePages/200407/19/20040719071126_Reporter_Webb283/20040719071126_Reporter_Webb283.dbp.shtml
 

Hej!!

Skrivet av  Tigermamma
Det skulle vara jätteroligt att träffas!
Hemförlossning eller inte vet jag inte riktigt hur det blir med, men annorlunda måste det i alla fall bli.
Vilken härlig artikel! Det stod ingenting om bidrag och ekonomi, undrar hur det funkar här? Jag har _mycket_svårt att tänka mig att den kära regionen ger några bidrag...
Som sagt, det vore kul att träffas! Vi gillar också hembygdsparken!
 

Inget bidrag, tyvärr,

Skrivet av  hondjuret
Varken i mitt eller ditt landsting......: (
Vi betalade själva, men dessa barnmorskorna är inte så dyra att anlita, jag har hört andra här som fått betala över tio tusen, vi betalade sju tusen kr. Vi fick dela upp betalningen också, tack och lov. Vi är inte så pengastinna......
Apropå att träffas, jag skrev en fråga på bärsjalslistan nu ifall det är fler som vill, ska vi vänta en vecka eller så och se om nån nappar och annars försöka ses "bara" vi? Vore kul med Hembygdsparken, Vidar är helt galen i alla fåglarna där.
Jag kommer inte läsa mina mail var dag nu, men nån dag i veckan kanske. Lättast når du mig på mitt mobilsvar 0703331861 . Jag hade ditt nummer men det är borta nu.

kram
 

Artiklar från Familjeliv