Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej hej!

Skrivet av Anna m. Martin + bf 16/2
Lägger in en kort "nypresentation"...födde Martin hemma i nov -02 och väntar nu *lillebror* bf 16/2. Har läst härinne ända sen Martin kom och skrivit ibland men inte så ofta. Ser fram emot syskon även om det känns bra att vänta till i februari =) Var väldigt "kaxig" inför min första förlossning...den gick bra men jag känner mig inte riktigt lika kaxig nu när jag varit med om det en gång... ja, ja hemma blir det iaf om allt går som planerat.
*Kram kram*
Svar på tråden: Hej hej!

Hej

Skrivet av  Åsa
Grattis till nya bebisen!! Väntar själv också på ett vinterbarn med bf 24/1. Planerar för hemförlossning även denna gång, jag har en flicka född hemma -02 och en pojke född -01.
 

Grattis till dig med!

Skrivet av  Anna m. Martin + bf 16/2
Hoppas att allt går enligt planerna och att vi får föda som vi vill där vi vill! Har du fött med bm hemma, samma båda gångerna, eller? Hur planerar du att göra denna gång? *Nyfiken*
 

Hej igen

Skrivet av  Åsa
Min pojke är född på sjukhus. Men jag ska ha samma bm den här gången som var med när min flicka föddes hemma -02, både jag och maken var jätte nöjda med henne. Ska bli så häftigt att få föda hemma igen!
 

Å GRATTIS!

Skrivet av  Enna
Vad kul med ett syskon.
 

Japp!

Skrivet av  Anna m. Martin + bf 16/2
Det ska bli skoj o lite läskigt också =) men många härinne fixar ju betydligt fler än 2 så det ska nog bli bra...
 

Halloj!

Skrivet av  Elisa
Välkommen tillbaks - jag har ringt dig - vi hörs!

Kramar Elisabeth
 

Och jag...

Skrivet av  Anna m. Martin + bf 16/2
har ringt dig!
*Kram kram*
 

Grattis...

Skrivet av  Nadja med sommarflickan Tilia
till bebis och Martins blivande syskon. Och välkommen tillbaks, är själv mest en läsare här, förutom den senaste tiden eftersom jag födde dottern hemma nyligen och det vill man ju gärna berätta om. :o)
Det kommer säkert gå jättebra hemma den här gången också, inte behöver man vara kaxig för att det ska funka hemma... jag vacklade flera gånger, men sedan flöt allt på precis som det skulle ändå. :o)
Lycka till!
 

Tack!

Skrivet av  Anna m. Martin + bf 16/2
Egentligen är jag inte orolig för hemfödandet...är rätt säker på att det är tryggare för mig att föda hemma, nej, det är mer födandet i sig =) Egentligen vet jag att det fixar sig men som sagt, det känns lite nervösare när jag vet hur jobbigt det var (inte för att jag inte trodde det förra gången men det går ju liksom inte att beskriva...).
*Kram*
 

Artiklar från Familjeliv