Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan jag föda hemma...?

Skrivet av Mona
Jag tror visserligen inte att det blir så, för när det väl kommer till kritan är jag för nojig och TÄNK om det går fel, osv...

Men det lockar med hemförlossning...

Vi bor dock 7 mil från närmsta sjukhus... 11 mil från det sjukhus vi helst vill ha.... (av olika anledningar)

Min förlossning var en fantastisk upplevelse, och det enda jag ångrar är att jag "kämpade på" under krystvärkarna, fast jag hade bestämt mej för att ta det luuugnt... Men jag blev övertalad av bm som pushade mej som sjutton... =/

Måste man ha haft en komplikationsfri graviditet och förlossning för att nån bm vill "ta sej an en"....?

Min dotter höll nämligen på att komma i v. 33+1....
Men när hon väl kom i v. 37+2 gick allt som smort - jag stannade hemma länge, var öppen 6 cm vid inskrivningen och hon var född 3 timmar senare....

Nån som kan svara eller berätta nåt som gör mej klokare... =)
Svar på tråden: Kan jag föda hemma...?

Jag tror..

Skrivet av  Åsa
inte det skulle vara några problem för dig att hitta en bm som vill ställa upp om det finns några inom rimlig resväg (jag vet ju inte var du bor). Startar förlossningen i förtid före v 37 så vill nog hem bm att du åker till sjukhuset.
Jag har ca 6 mil till sjukhus (med förlossnings avd) och det känns inte som något hinder för mig, tvärtom jag vill inte ut och åka bil under pågående förlossning.
 

Artiklar från Familjeliv