Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej på er!

Skrivet av Eva m Collin 010209 & Alice 040307
Alice är nu 6,5 månad - jag kan inte förstå vart tiden har tagit vägen! Senaste månaden har jag längtat SÅÅÅÅ mycket om att få vara med om en förlossning igen. Känns riktigt jobbigt faktiskt, tänker nog på det varje dag att jag vill uppleva det igen. Men man ska väl inte skaffa barn bara för att man vill föda barn igen? *skrattar*
Tänk, trodde aldrig jag nånsin skulle säga så: Jag längtar och vill föda barn igen!!!!
Efter Collin vad det ju så jobbigt och hemskt på sjukhuset, men med Alice planerade vi hemfödsel och det var ju så underbart, fantatstiskt....

Kram på er alla härliga mammor som gör vad ni känner för i era hjärtan!

KRAM
Eva
Svar på tråden: Hej på er!

Joooo hahahaha!!!!!

Skrivet av  envis m S & L&bf maj-05
Precis när L hade fötts och jag ammade honom och inte ens klippt navelsträngen än sa jag till min man att det här bara måste jag få göra om snart. Han var inte lika övertygad men efter ett par månaders övertalning och tjat så var vi överens om att vi skulle ha en sista hemförlossning innan vi la detta bakom oss.
Så nu går jag och njuter av min sista graviditet. Det är skönt att veta om att det är sista så jag kan förbereda mig att jag ska gå vidare i livet sen. Då kommer det viktiga arbetet att vägleda och älska barnen och att vårda den vuxna relationen till sig själv och sin älskade.
 

Inte?!

Skrivet av  Venus med Ida -02 & Wilma 040612
Menar du att man inte kan skaffa barn bara för att man vill föda igen?! *hjälp*

Jag skulle allvarligt kunna skaffa 9-10 stycken om man inte var tvungen att ta hand om dem sen oxå! ;)
 

Det var det jag menade - sorry *imt*

Skrivet av  Eva m Collin 010209 & Alice 040307
.
 

blev du ledsen?

Skrivet av  envis m S & L&bf maj-05
det var inte så menat utan tvärt om så ville jag säga att du är långt ofrån ensam om dina känslor!
 

Nä inte på det DU skrev

Skrivet av  Eva m Collin 010209 & Alice 040307
och lessen är väl också att ta i :-D

Tack för ditt inlägg!

Kram
Eva
 

Oj!

Skrivet av  Venus med Ida -02 & Wilma 040612 *på besök*
Det var absolut inte meningen att du skulle ta illa upp! *ber om ursäkt*

Jag ville bara hålla med om vad du skrev innan! Känner nämligen precis likadant!

Skulle kunna skaffa hur många barn som helst bara för att få föda, men jag skulle inte orka ta hand om dem sen!
Det var allts ironiskt mot mig själv, inte mot dig, eller någon annan!

Hoppas verkligen att du inte tar illa upp igen...
 

Artiklar från Familjeliv