Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min kompis ska föda...

Skrivet av Challis med Irmelin 030516
hemma! Men hon har lite problem som hon bad mig fråga er om ni har några förslag på.
Hon är beräknad till 6/11 och har velat föda hemma hela tiden men inte velat föda i lägenheten dom bor i. Dom har letat hus sen dom fick reda på att dom var gravida för tre månader sen. Och nu har dom hittat ett hus som dom älskar och som är inflyttningsklart, så dom ska flytta om tre veckor. Men huset ligger 25 mil från där dom bor nu så dom är lite osäkra på om dom får tag på en bm. Någon som har något förslag? Dom kommer att bo några mil utanför Hagfors i Värmland.
Mannen i familjen är lite avogt inställd till hemförlossning men har sagt ja på villkor att det är en bm med (det är deras andra barn). Kvinnan vill göra i princip vad som helst för att slippa sjukhus och börjar nu bli smått desperat eftersom förlossningsdatumet närmar sig med stormsteg.
Så någon som känner till någon bm eller doula där någonstans?
Svar på tråden: Min kompis ska föda...

Oj!

Skrivet av  Lena m Ella
Upptäckte hon att hon var gravid när nästan halva graviditeten hade passerat?? Vilken överraskning :-)

Har ingen aning om BM i Värmland men jag hoppas verkligen hon hittar någon!!
 

det finns väl

Skrivet av  FlickerFly -bf 27/5?
en hemsida för doulor.
http://www.kanalen.org/doula/
 

Prova www.doula.nu

Skrivet av  Sterna
iställat så hittar du listan du letar efter.
 

Prova

Skrivet av  Elisa
med att söka på hemsidan eller ring till Helena Lindgren hon har namn på flera bm´s. (även hon finns med på hemsidan.)
 

Nej

Skrivet av  Malva
i mars i år skrev Värmlands folkblad (www.vf.se använd sökfunktionen högt upp till vänster, sök på förlossning så kommer du att hitta) om en kvinna i norra Värmland som födde hemma, men hon fick inte fatt i någon barnmorska. Två sjuksköterskor kom och hjälpte till. Men i Dalarna kanske det finns någon barnmorska som kan tänka sig att åka ned några mil!?