Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu börjar jag bli nervös

Skrivet av Leeandra bf 23/12
för på måndag kommer vår eventuella hembarnmorska på besök och jag är mest orolig för att vi inte kommer att passa ihop, då mina chanser att hitta en ny i sådant fall är i princip minimala. Så lite pirrigt är det, men jag får väl ta det som det kommer.
Svar på tråden: Nu börjar jag bli nervös

Helt OT :-)

Skrivet av  Lena m Ella
Men jag ser att du har Bf på min födelsedag! :-)
Jag vet att många kommer säga "stackars barn som fyller så nära jul etc,etc,etc" men jag vill bara säga att under hela min uppväxt har jag älskat att fylla år dan före dan :-)
Allt är nystädat och pyntat, alla människor är glada och förväntansfulla. Praktiskt taget hela landet är ledigt...
Jag hade alltid de bästa födelsedagskalasen - ingen av föräldrarna i närheten tackade ju nej till att slippa barnen en stund just den dagen :-)

Jag ville bara vara lite "motpol" mot alla som kommer tycka synd om ditt barn om det föds den 23:e :-)
Hoppas mötet med Bm går bra idag!!
 

Tack!

Skrivet av  Leeandra bf 23/12
Det är alltid roligt att höra sådant! Vi hör mest "ska ni ha ett barn till i december ( sonen är född den 9:e ) hade ni planerat det eller?" Så det är härligt att höra någon som faktiskt uppskattar att vara född då.
Jag har alltid tänkt att det blir vad man gör det till, huvudsaken är ju att det blir barn, :-).
Kram och tack!
 

*lol*

Skrivet av  Lena m Ella
Va kul! Min storasyster är född 8:e dec! :-)
Sen har jag även svärfar 10:e och maken 14:e så i december är det verkligen full rulle hos oss :-D

Lycka till med födseln (när det nu blir) :-)
 

Förresten!

Skrivet av  Lena m Ella
Hur gick mötet??
Hoppas att du och Bm "klickade"!
:-)
 

Det gick fint!

Skrivet av  Leeandra bf 23/12
Bm var det inga fel på alls, hon var perfekt. Det lutar just nu åt att jag och min sambo kommer att föda hemma själva med bm på telefon när vi behöver det, sambon ska tänka lite till och sedan ska vi bestämma oss. Gulligt att du frågade, :-).
Lycka till med tårtbak och kalas i december då, :-)
Kram!