Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*hostar* hur ämm... hittar man

Skrivet av undrande
livmodertappen som vi pratade om några inlägg nedan... vi snackade om att kolla hur mycket man e öppen. Vore rolit att hitta =)

Svar på tråden: *hostar* hur ämm... hittar man

Jag brukar..

Skrivet av  Lisen med Alexander-03 och Alfons3/10-04
stå bredbent och stoppa upp två fingrar så långt in och bak jag kan, hittar du den så tror jag inte att du tvivlar på om det är den.
Prova så och fråga igen om du är osäker!
Kom bara ihåg att tvätta händerna JÄTTENOGA, jag använde decinfektionsmedel (stavning?) men det är egentligen inte nödvändigt om man tvättar riktigt noga med tex flytande tvål.
 

Var försiktig..

Skrivet av  AnnJessica med Arvid 13 månader
...med att kolla det. Infektionsrisken finns iofs. Men värre är att man kan spräcka hinnorna. Ibland kan kvinnor öppna sig ganska mycket ganska tidigt i graviditeten och då kan fosterhinnorna hänga ner som en liten bubbla genom hålet i livmodertappen. Inte så vanligt iofs. Men det finns å andra sidan ingen som helt orsak att känna efter hur mycket man är öppen. Det säger liksom ingenting om nånting.

Jag kände inte efter alls efter vecka 20, och lät inte heller någon annan sticka upp fingrarna. De kan inte heller få ut någon som helst vettig informaion av det.
 

undrar inte om

Skrivet av  undrande
jag är öppen. Det e bara att alla pratar om himla tappen och nu vill jag oxå hitta den.
 

bra!

Skrivet av  minna med Nelson
Om du inte känner den är den förmodligen utplånad eller väldigt mjuk. Min Livmodertapp känns tydligt (är inte gravid) som en fastare liten kropp som hänger ner. Måste kolla spiralen varje månad så då känner jag efter. Är koniserad en gång också och det kan jag också tydligt känna. Tar ett ben upp på toaletten och skjuter liksom fram höfterna.

Sen är alla olika skapta också och mer eller mindre "djupa".
 

Artiklar från Familjeliv