Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Grattis alla ni som fött på senaste tiden! :)

Skrivet av Manna
Jag menar främst er: Naturnära, Lisen, Venus och ni andra! Jag har inte varit här så ofta på senaste tiden, och har missat massor. Men jag förstår ju att ni fått små gulliga bäbisar allihopa! :D

Det är mest blöjfritt, bärsjalar, continuum konceptet o naturligt föräldraskap som tar min tid nu! Men jag har tänkt på er!!!! :)

Jag o dottern har det toppen-bra, hon kissar o bajsar i potta o åker sjal. Har så smått börjat krypa också...

Ska lästa lite födelsebrättleser bakåt, så jag har lite bättre koll...

Ha det jättebra allihopa härinne!
Svar på tråden: Grattis alla ni som fött på senaste tiden! :)

Tack!

Skrivet av   Venus
Roligt att du tänker på oss! :)

Nu känns det i och för sig som om det var väääldigt länge sen jag födde och Wilma blir ju 5 månader på fredag!
Hon åker sjal, sitter stadigt, försöker krypa och slukar all mat som kommer i hennes väg! :) En envis och bestämd, men ack så go unge!

Ha det så bra med dottern och försök hinna njuta av det gosiga med bebis! :) Tiden går ju sååå fort!
 

Hej hej---

Skrivet av  naturnära
Va kul o höra från dig.
Lillan börjar bli "stor". Även hon kissar och bajsar
i pottan för det mästa. Fyllde hela två (aldeles för korta) två månader i fredags. Skratta och snackar, far runt i vagnen allt för ofta, lite bökigt med bärsjal ännu. Vi vågar inte ha henne så mycket i den ännu då hon inte gillar vagga utan vill vara upprätt. Det sägs ju att man ska vänta tills hon kan hålla huvud och behärska ryggen bättre före man ska bära i upprätt ställning. Nån som vet mer om det?
Sover gör tösen, hela natten och mycket på dagen och äter mycket och hela tiden. Dagarna rullar mellan bröst potta och sängen eller vagnen. Själv hinner man knappt vända på ryggen före det ska ätas igen.
Tur att man har en man som faktiskt gillar att städa och tvätta, men det blir ju inte så mycket tid över för oss när jag sitten med lilla och han springer mellan tävttstuga och dammsugaren...nåja, lite myspys hinner vi med. Men nu prioritetar vi flickan extra mycket...och det är inte så konstigt, för sötare tös får man leta efter. Såååååå fin är hon. Och nu gnyr hon.....oj oj.....

Kram på dig och vad gulligt av dig att tänka på oss.
 

Artiklar från Familjeliv