Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

I söndags kom lillan till oss

Skrivet av Gullet med E 0307 & L 0411
Hej!

I söndags gjorde Linda sin entre till världen hemma hos oss i vardagsrummet. Det gjorde hon 20:20.

Det hela började kl 5:30 med pytteliten vattenavgång. Jag trodde inte att det skulle bli nåt mer men vid 13 började värkarna komma. Fram till strax efter 18 kom de oregelbundet var 2-5 minut och varade inte mer än 20-45 sekunder. Barnmorskorna var ringda efter och de kom vid 18:30. Då hade jag värkpaus helt. Lugnt och skönt var det! Jag var rätt trött redan innan det började så jag passade på att vila en stund. Bm kände på magen vid 19 och bebisens huvud var fortfarande något ruckbart fast relativt långt nere i bäckenet. Jag trodde att förlossningen skulle ta hela natten.

Värkpausen fortsatte i ytterliggare 10-15 minuter och sen så satte allt igång i en himla fart. Någonstans på vägen svor jag ve och förbannelse över att jag inte var på sjukhuset för jag ville ha EDA. Inte för att jag provat det tidigare men det hade ju varit skönt att få känna mindre värkar för det gjorde ONT! Det var inte alls som när jag födde Emilia.

Helt plötsligt blev jag illamående och jag började spy. Det gjorde jag två gånger under Emilias förlossning så jag trodde att det skulle ta ytterliggare ett bra tag innan jag fick hålla i en bebis. Det lustiga med det hela är att jag började känna av krystvärkarna samtidigt som jag spydde.

Bm sa att bebis var på gång men jag trodde henne inte. Jag kunde för mitt liv inte tro att jag skulle föda barn, trots krystvärkar. Lillan kom 20:20, bm tog emot henne då jag fortfarande stod upp. Hade tänkt föda henne på huk men jag kom aldrig så långt.

Det gick för fort för jag förstod inte riktigt vad som hände och jag hann helt enkelt inte med. Det var mer än en gång jag tänkte: "Nä, inte än..." Annars var det en underbart härlig upplevelse. Det var lugnt, mysigt och harmoniskt att få vara hemma hela tiden och slippa stressa iväg.

Kram
Svar på tråden: I söndags kom lillan till oss

GRATTIS!!!!

Skrivet av  Enna
Å vad mysigt att få snosa liten igen!
Grattis till ett litet underverk!
 

Grattis till dottern!

Skrivet av  Åsa m januari bebis
Åh vad härligt det låter, jag börjar längta till det är min tur i januari. Sköt om er!
 

grattis

Skrivet av  helena
vad härligt det låter.
 

GRATTIS!!!

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
Vad underbart det låter, trots att det gick lite fort på slutet! Jag blir alltid lite avundsjuk på dom som fött hemma, eftersom vi inte kom hela vägen :)
Njut nu supermycket hela familjen. Kramar till er!
 

Grattis till tösen!

Skrivet av  Leeandra bf 23/12
Härligt att höra att allt gick bra, även om det verkar ha gått med en väldigt fart. Många kramar och lyckönskningar,
 

Stort grattis!!

Skrivet av  Christina m Tim och Puff
:o)
Härlig berättelse! Sitter och ler! :o)
Grattis igen!
 

Massa grattis!!! *imt*

Skrivet av  Anna m. Martin + bf 16/2
-
 

Stooort grattis! :D *imt*

Skrivet av  Manna
 

Artiklar från Familjeliv