Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni som fött hemma

Skrivet av Leeandra bf 23/12
Hur gör man med barnets personnummer? Som jag har förstått så borde man ju få ett personnummer när vi kommer in till sjukhuset för en läkarundersökning + PKU-test, eller är jag helt ute och cyklar? Sambon började fundera på det häromdagen och nu kan jag förstås inte släppa det, hur fick era barn sina personnummer?
Svar på tråden: Ni som fött hemma

Vi..

Skrivet av  Åsa m januari bebis
fick ett intyg av vår hem-bm som vi lämnade till lokala skattemyndigheten (folkbokföringen). Föder du utan barnmorska kanske du ska höra dig för med tex närmsta förlossnings avd hur ni ordnar med intyget.

Du har ju inte långt kvar nu, vad spännande!
Lycka till!
 

Tack,

Skrivet av  Leeandra bf 23/12
då får jag se vad sjukhuset tycker, om de vill ha underskrift på något intyg så har vår "telefon-bm" lovat att skriva det.
Nu är det väldigt spännande, jag går bara och längtar och väntar, :-D.
 

Hej..

Skrivet av  Emmie
Inte långt kvar nu.. Hur mås det? Längtar till tusen gissar jag vilt? =)
Personnummer tänkte vi inte på. Alla papper fixades på barnläkarundersökningen dag 2.
Kram och lycka till med allt!
 

Jo,

Skrivet av  Leeandra bf 23/12
nu tänker jag knappast på något annat än att jag snart ska få träffa min lillunge i magen, :-). Tur vi ordnat med allt praktiskt och tänkt och funderat innan, för nu vill jag bara föda!
Tack för svar, då ordnar det sig säkert på ett eller annat sätt.
 

Vår...

Skrivet av  Venus
BM skickade in alla papper som behövs och vi åkte inte till sjukhuset alls.

Dag 3 åkte vi till en privat läkare och jgorde en undersökning och dag 5 kom vår BM hem och gjorde PKU\'n.
 

Okej,

Skrivet av  Leeandra bf 23/12
det verkar finnas många varianter. Tack för svar!
 

som ovan

Skrivet av  Erika m. 5 barn
Barnmorskan skickade in alla papper(även till BVC) och våra bm har dessutom gjort pku testet. Däremot gick vi till närmsta BB för undersökning av bebisen dag 2 eller 3.
 

Tack för svar,

Skrivet av  Leeandra bf 23/12
vi får se hur det blir i vårat fall, men det verkar ordna sig hur man än gör.
 

Artiklar från Familjeliv