Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Forskning om hemförlossningar. Mammor sökes!

Skrivet av AnnJessica med Arvid 14 månader
Hej alla.
Jag har just fått kontakt med en forskare som heter Helena Lindgren, och som skall göra en studie med mammor som fött/planerat att föda barn hemma under tiden 1992-2005.

Jag tycker att det är jätteviktigt att våra synpunkter/erfarenheter får komma fram, så jag tänkte uppmana alla här som inte redan har fått hennes enkät att ställa upp. HÖR AV ER TILL HENNE; hennes mail är: [email protected] (mälardalens högskola) Och hennes jobb-telefonnummer är : 016-153260

Tala också om det för andra kvinnor som ni vet har fött/planerat föda hemma som ni känner till. Ju fler hon får tag på desto större chans att forskningen blir tagen på allvar!
Svar på tråden: Forskning om hemförlossningar. Mammor sökes!

Har mailat henne!

Skrivet av  Venus
Viktig forskning tycker jag!
 

Hej!

Skrivet av  MrsS
Vilken _tur_ att jag kikade in här just nu! :o)
Hängde mkt här tidigare, runt 2000. Jag födde Ida hemma i oktober 2001 och kämpade mig blodig för att jag skulle "få" det med hjälp av både press och tv. Blev (och blir än) så ARG av bemötandet jag fick, och många systrar än får, då vi kommer med vår önskan om att våra barn ska få ta en första titt på denna värld på det sätt som känns säkert, bra och naturligt för oss.
Hur som helst, jättekul att forskning görs och jag har självklart mailat henne! Kul dessutom att hon finns på MDH, det gör jag med...fast som student :o)
Tack för inlägget!
 

Har också mejlat henne nu! imt

Skrivet av  Eva m Collin å Alice
d
 

Artiklar från Familjeliv