Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det blev ett barn till!

Skrivet av Tovan
Min 7-årige son fick ett syskon för två månader sedan. Han är överlycklig! Det är så härligt att se. Jag trodde att jag inte skulle få några fler barn pga separation med äldste sonens pappa för tre år sedan. Jag var fullt nöjd med min son och led inte särskilt mycket av detta.
Jag trodde aldrig att jag skulle träffa en ny partner och bli kär igen. Sonen tyckte att vi kunde skaffa oss en bebis och ta hand om tillsammans han och jag när vi bodde själva.Fick förklara att det krävs en pappa till det...
Plötsligt sa det pang och jag blev stormförälskad. Det första sonen sa när jag berättade om min nya pojkvän var "Åh! Då får vi äntligen en bebis"! Och nu, två år senare har han fått sin lillebror och är fullkomligt överlycklig. Det är verkligen kärlek på högsta nivå. Han är helt uppslukad och jättelycklig.Jag känner på mig att mina två killar kommer att få ett väldigt bra förhållande till varandra i framtiden trots att det skiljer så många år mellan dem. Hoppas jag har rätt.
Svar på tråden: Det blev ett barn till!

grattis

Skrivet av  andromeda
.
 

Härligt!

Skrivet av  Amnam
Visst är det speciellt med syskon, den längsta relationen vi har i livet! Ha det så bra!
 

Samma här!

Skrivet av  Mamma till 4
Min son tyckte också vi kunde skaffa ett syskon själva när hans pappa inte fanns där..Gulligt på något sätt! Sen blev jag kär och gravid några år senare och min sons första reaktion var: "Har ni KNULLAT????!!!"...*fniss*. Sen tyckte han det var härligt att vara storebror! Och han kom glatt hem från skolan en dag och sa: "Idag skulle vi skriva på ett papper om vi hade syskon och jag skrev ETT syskon!" och så stråååålade han av lycka! Nu har han tre till...Och när vi väntade nr 3 sa han: "Nu orkar jag inte fler...Jag tänker inte bry mig om den där sista!" men vem dyrkar sin minsta lillebror...om inte största storebror! Lycka till vidare!
 

Artiklar från Familjeliv