Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hudflikar eller

Skrivet av anonym
köttiga flikar (vet inte hur jag ska beskriva dom) har jag runt slidmynningen, vad är det?
Testade att knipsa av en liten bit för att se vad det var men då började det blöda. Ja jag vet tokigt utav mig men...
Vad är det jag har där? Dom är ganska stora och tjocka. Dom känns inte utan det är störande bara att veta att jag har dom, vågar inte ha oral sex så min karl ska se dom.
Svar på tråden: Hudflikar eller

kondylomvårtor

Skrivet av  ...
är det du beskriver. har haft lika dana själv, medans jag vänta mitt 2 barn, dom försvann av sig själv då han föddes (med snitt) annars hade dom brännt el. penslat bort dem.
 

dessa tror jag

Skrivet av  anonym
att jag haft i flera år även när jag väntade mitt barn nämligen.
Så kan det verkligen vara kondylom???
Ser inte ut som vårtor utan mer som ja jag vet inte vad.......
Vad mer kan man få för symtom när man har kondylom?
 

ser ut lite som avlånga riskorn?

Skrivet av  ...
tynna korvar?.... & lite flikar, som om man skurit sig? det ser lite olika ut.

Kondylom, kan man bära på i flera år, utan att det visar sig, sen när kroppens motstånd är lite medtaget kand et poppa upp.
Mina växte en period ganska mycket, sen stod det stilla, & växte inte mer, men då födde jag mitt senaste barn & efter det gick dom bort av sig själv.
Ja, jag tycker det låter som kondylom, så har du partner & ni legat med varann utan kondom är han med smittad, & han behöver inte få symtom.
Jag har haft symtom för nästan 3 år sen, & min man har aldrig haft symtom.

nga andra symtom vad jag vet mer än dessa, " vårtor" som inte är vårtor...

Titta på denna sida & läsa om detta:http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3378
 

ok hjälp

Skrivet av  anonym
det verkar ju stämma. Det är nämligen så att min man hade redan för 5 år sen en liten plupp på ollonet vilket han trodde var ett ärr. Det fanns där hela tiden men nu på senaste tiden månaderna så har det blivit större i klasar.
Vart vänder vi oss?
 

MVC för din del

Skrivet av  ...
eller gynmottagningen. Kan prova ringa VC för din man, eller om ni har nåt ställe där män kan ta prover för te.x Klamydia & så?!

Men har han nu inga vårtor, så, e det inte nån ide att han går, då han behandlas inte, & detta går inte att "få bort".

Du kan gå till MVC te.x & be dem pensla bort dem, eller så, bränner man bort dem.

Dom kommer finnas latent i kroppen.
 

Varför går man inte till läk när man har klase

Skrivet av  Mycket undrande
med kondylom vårtor på penis???

Mycket undrande......
 

Ovan skulle vara till ANONYM

Skrivet av  Mycket undrande
,
 

Mycket undrande

Skrivet av  maria65a
För män är det inte lika naturligt att gå och kolla könet som det är för kvinnor som har en gynekolog att gå till. Har genom åren träffat många män som faktiskt inte riktigt vet vart dom ska vända sig när det krånglar i brallorna! Ofta vet man ju inte heller hur andra ser ut, kanske trodde denne man att klasarna inte var något onormalt? Kondylom talas det ju inte lika mycket om som klamydia tex så hur ska man veta hur det ser ut? Träffade en ONS som jag direkt såg hade kondylom, själv trodde han att det var talgkörtlar. Han hade haft det i många år och ingen tjej hade sagt något om det.

När jag jobbade inom sjukvården kom det in en man med pungbråck stort som en handboll - utan att överdriva - och han visste inte ens om att det inte var normalt... iofs var han ungkarl men det är inte alltid så naturligt att uppsöka läkaren.
 

Ingen sex utan kondom innan du

Skrivet av  --
varit till läk!
Kondylom smittar och det är nog läge för din kille att oxå kolla sig.
Är det konylon så är det vicktigt att du tar cellprov regelbundet eftersom konylom kan ge cellförändringar och vårtorna kan även komma tillbaka efter man bränt bort dom med laser eller penslat dom.
Du kan ju även ha vårtor uppe i slidan och dom kan växa så mycket så det blir som klasar!
 

Kan komma tillbaka vid graviditet...

Skrivet av  //
sa en sköterska till mig när jag upptäckte att kondylom kommit tillbaka, men det påverkar inte fostret. Jag skulle heller inte göra någon behandling om det inte blev mer innan förlossningen.
Men som någon skrev innan är det viktigt med cellproverna. Jag hade förändringar på livmodertappen och har fått operera.
 

precis....

Skrivet av  ...
men man får ej föda vaginalt om man just då har ett utbrott, eller så håller BM för själva "klasen" med vårtor, för barnet får inte komma i kontakt med dem, då smittas de.

cellprov varannat år istället för var 3.e e viktigt. stor risk för cellförändringar är det
 

Fast...

Skrivet av  A
då gäller det att det är jättemycket, om du inte ska kunna föda vaginalt. Jag hade lite Kondylom när jag födde sonen, och det påverkade ingenting. Besvären försvann efter förlossningen.