Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Felsydd efter förlossningen??

Skrivet av kan inte ha sex...
Det här är så pinsamt att jag inte vet VAD jag ska göra. Fick barn i slutet av Februari-04 och började genast hålla mig på avstånd från min sambo...ja ni vet hur det kan vara. Efter sommaren och några försök till sex gav jag upp...det gjorde för ont. Fick höra att det kan ta flera månader för kroppen att återställa sig därnere så vi väntade (jag sprack ju endås HELA vägen+ lite till) men nu innan jul gjorde vi en upptäckt ;-) jag är sydd för mkt helt enkelt dvs att det GÅR inte att ha sex...kan ju inte ens ha tampong utan att det spänner och drar hela tiden, om jag ens får in tampongen. får inte in 2 fingrar på bredden om ni förstår? det är mynningen som är för "trång" på ngt sätt.

Har NI ngn gång hört om ngn som varit med om detta? Det kanske är vanligt och isåfall VEM kontaktar jag? Gyn eller?
Svar på tråden: Felsydd efter förlossningen??

Hade lika

Skrivet av  Smulan
Hej, jag hade det likadant efter min senaste förlossning. Gick till min gyn och frågade om han kunde se om det var för mycket ihopsytt men det var det inte. Han svar på problemet var att jag fortfarande ammade och att kroppen tar ganska lång tid på sig att fungera som vanligt där nere...

Helt plötsligt så går det att ha sex igen. Det gick bra efter att jag trappade ner på amningen. Det liksom funkade helt plötsligt, vet inte vad det beror på. Jättekonstigt eftersom jag, precis som du säger, var för trång för att få in något först och så hux flux när vi testade så gick det!

Med andra ord. Gå och kolla hos din gynläkare om något är fel, vilket det troligtvis inte är. Sedan får du ha tålamod och testa lite då och då så skall du se att det ordnar sig till slut.