Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sårad så det värker

Skrivet av gammal Wettwex
Jag frågar varför gör det så ont.
Jag råkade ut för en jobbig dag som aldrg förr bejhövde hjälp o stöd fråm min man (som jag inte boksavligen bad om )o min man hade rätt jobbigt på sitt jobb så jag fick noll gehör. Jag känner mig som en gammal Wettex. Luften gick liksom ur mig känner mig sårad o förbisedd. Vill inte ens titta på min make o kan liksom inte komma ur det, jag har pratat med honom o han har förklarat men det biter inte det hände i fredags o jag kan inte komma över det. Har aldrig tidigare kännt så här kommer det gå över?
hur lång tid kommer det ta?

Svar på tråden: sårad så det värker

Min erfarenhet är

Skrivet av  Bara jag
att jag behöver i första hand förståelse för att det ska "gå över".

Förklara för honom precis hur du kände i fredags, om din jobbiga dag och dina förväntningar om att få stöd, och hur ensam du kände dig när du inte fick det. Be honom försöka sätta sig in i dina känslor, och säg vad du hade velat ha från honom då, och hur ont det gjorde när du inte fick det.
Och om jag hade varit du, så det jag hade behövt höra var "oj då, jag förstod inte hur jobbigt du hade det, jag var själv trött och inte så uppmärksam. Jag förstår nu att du kände dig förbisedd. Förlåt mig."
Då hade allt varit glömt och förlåtet för min del.

 

Tack för ditt svar !

Skrivet av  gammal Wettwex
Du träffade mitt i prick bara när jag läste ditt svar så blev det bättre.
Det svåra är just att få min man att se det kan man skicka dem på kurs??

Det är väl tyvärr så att killar är dåliga på att verbalisera sig i många lägen speciellt när de känner sig påhoppade.
Tack än en gång !!
 

Du får

Skrivet av  Bara jag
själv vara kursledare!

SÄG vad du tycker tänker känner och vill ha.

Jag har lärt mig detta vid 35 års ålder, och jag lovar att det är en omtumlande upplevelse och det sätter förhållandet på svåra prov - men jisses så mycket bättre jag mår nu!
 

Och en sak till...

Skrivet av  Bara jag
Be honom förklara hur han tänker, och försök sätta dig in i hans värld.

Så som jag tolkar ditt inlägg verkar det som om du är sårad för att han inte har gett dig något som du inte har bett om. Stor risk att han blir sur (eller nåt)för det. Han förstår inte vad han har gjort för fel, och så blir det låsning i diskussionen.
 

han hade ju oxå haft en jobbig dag!

Skrivet av  Linn
Han hade ju oxå haft en jobbig dag, varför är inte det lika stor grej för dig?

Han kanske oxå känner sig sårad och föbisedd, eller hur?

Han har ju förklarat men den räckte ju inte för dig, vad mer kan du begära.

Jag är ledsen men jag tycker du överreagerar!!
 

Artiklar från Familjeliv