Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

detta med ex LÅNGT

Skrivet av sara
jag har ett dilemma ang mitt eget ex. MIn nuvarande sambo och jag har varit ett par i 4 år och har en dotter på två år. Exet ch jag bröt väl helt i samband med att sambon o jag blev tillsammans efter flera turer fram och tillbaka. Nu är det som så att min bästa kompis är tilsammans med exets bästa kompis sedan flera år tillbaka. Exet ingår sålunda indirekt i min närmaste vänkrets. Komplicerat som ni förstår. Allafall, första gången jag tog med min nuvarnade på fest hos "gänget" var alla lite spända inför hur ungtupparna skulle handskas med varandra. De handskades på så sätt att de blev bästa polare och kramades i köket och exet pratade om hur oslagbara de två skulle vara på beachen i sommar.... Oturligt nog blev de också kollegor på samma jobb. Det var som om de två blev förälskade i varandra och min nuvarande pratade mycket om exet. Detta tyckte jag var mycket obehagligt och blev ledsen. Talade om väldigt tydligt att jag inte var bekväm med deras vänskap men fick ingen större förståelse. Jag kände/känner mig enormt orespekterad. Nu det senaste året har exet fått ett seriöst förhållånde och hon är inte bekväm med att jag =exet ingår i vänkretsen. Detta har resulterat i att jag inte blivit bjuden på middagar osv. När vi har blivit bjudna på samma tillstälningar har jag fått höra att han funderat på att inte komma pga mig och att han hans tjej inte vill att han ska prata med mig. Jag har tyckt situationen varit väldigt obekväm återigen eftersom det blir en väldigt suspekt stämning på en middag där man ej får prata med alla. Med min sambo går det dock utmärkt; båda exet och han och exets tjej kommer utmärkt överrens och sambon har tom sat till mig att exets tjej verkar väldigt förtjust i honom. Jag måste dock hålla mig ifrån dem eftersom hon blir så illa berörd.
Igår försökte jag dock prata med exet om detta (tjejen var ej med) men han sa bara att jag får acceptera att hans tjej är svartsjuk och hålla mig borta "han vill bara vara snäll mot sin tjej".
Det som är så absurt är ju att samma kväll har min sambo varit o spelat badminton med grabbarna inkl. exet o suttit o skålat i bastun ihop som de bästa vänner. Sen när de sluter upp med oss tjejer så skall jag hålla mig undan eftersom han ej får prata med mig!!!!!!
Mest blir jag arg på min pojkvän som inte alls förstår att detta är jobbigt för mig. Vad ska jag göra??????
Svar på tråden: detta med ex LÅNGT

Hmmmmm

Skrivet av  Pussgurkan
En sån ordentlig härva!!!!

Svår situation. Om din sambo måste umgås så mycket med ditt ex så måste ju exets tjej acceptera att du finns med i bilden ibland. Har du försökt prata med hans tjej? Det hade jag nog gjort, förklarat för henne hur att du också tycker att det är obekvämt. Men framförallt att hon inte har någonting att vara svartsjuk på. Att hon är svartsjuk är ju också hennes problem, inte ditt.

Sätt dig och prata med din sambo om det här. (fast du kanske redan försökt?) Som sagt, väldigt svår situation, en sådan härva.
 

Artiklar från Familjeliv