Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Har fastnat"

Skrivet av Tess
Är i vecka 39+0 och längtar nu efter att få se den lilla/lille!!! Storebror heter Jacob och våra förslag till lillasyster/lillebror är följande:
ALICE som nr 1 med släktnamnet Matilda som följd.
Några andra flicknamn på mammas långa lista är:
Filippa
Maja
Tilda
Tilde
De två sistnämnda tar dock emot då mitt namn börjar på T och pappans börjar på J. Eftersom storebror heter Jacob så känns det lite patetiskt med ett syskonnamn på T! Eller vad tycker ni???
Pojknamn finns det egentligen bara två:
ELIAS eller
ISAC. Gillar nog Isac mest men namnet kan ju uttalas på två sätt: Med mer betoning på I:et som ett hårt i som i IS...IS-ac eller med ett långt/mjukt I...I-sac. Hoppas att ni förstår vad jag menar. Stör det er? Jag är tveksam.
Helst skall vi ha med släktnamnet Nils om det blir en pojke.
Kom gärna med synpunkter om nya namnförslag som kan röra om i grytan lite så här på slutspurten!!!
Svar på tråden: "Har fastnat"

ni har redan fina namnval...

Skrivet av  reva
Alice Matilde låter väl fint

fö är bägge pojknamnen fina men Nils passar bäst ihop med Isak
Nils Isak (så vill jag stava namnet)

David är fint också
Samuel
 

Alice och Filippa är jättefina

Skrivet av  Catharina
Nils är OK. De andra gillar jag tyvärr inte alls.
 

Håller med Catharina, Alice och Filippa är jättefina!

Skrivet av  jojor
Tilde är också fint. Maja tycker jag är alldeles för simpelt. Tilda är okej. Jag tycker inte att det spelar någon roll om namnet börjar på T.

Elias och Isaac passar jättebra med Jacob. Båda är fina.

Lycka till!
 

Johanna R ska det stå *imt*

Skrivet av  Johanna R
.
 

Jättefina flicknamn

Skrivet av  Hervor
ALICE Matilda är jättefint, Filippa är också ett av mina favoritnamn.
Pojknamnen du föreslår (förutom Nils då) är tyvärr inte alls i min smak, Jacob däremot är ett fint namn.
 

Tvärt om!

Skrivet av  gis
Jag tycker att det är fint om man har samma första bokstav i namnen - inte patetiskt! Både Tilde och Tilda är dessutom jättefina namn!
Såg för en stund sen att "någon" stavat \<\;Alice> som Allis. Ganska sött tyckte jag :-)
 

Artiklar från Familjeliv