Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

4 namn,

Skrivet av Helena
kan man ha det?

Vi kan inte enas och varken han eller jag vill ge med sig.

Så kan man ge dottern 4 namn?

Hanna Nathalie Isabelle Amanda eller låter det hel dumt?


Tack förresten till er som svarade mig några sidor bort =)
Svar på tråden: 4 namn,

Javisst!

Skrivet av  Sanna med Jolina
Min dotter heter Jolina Sol Inger Elsa!
Fast det är ganska långa namn ni har valt... Hanna Isa Nathalie Amanda kanske? Eller spara ett namn till nästa barn? Hanna Nathalie Isabelle ser jättebra ut!
Fast visst går det med fyra namn! :)
 

Jag har...

Skrivet av  Magisk Snövit
...fyra namn, liksom maken...men dotra fick "bara" tre ;)
 

Visst kan man

Skrivet av  Johanna
men jag tycker ju att det låter mycket bättre utan Amanda, känns som det "förstör" flytet i namnet men det är ju min åsikt. Lycka till iaf. :)
 

Absolut!

Skrivet av  Saga Helena med Love
Min son har fyra namn: Vide Gustaf Love Christopher. Jag tycker att det är jättefint.

Och din kombination är ju kanon! :)
 

Dra lott!

Skrivet av  Lotta
En vild idé. Kan ni inte skriva ned namnen på lappar och dra två-tre stycken? Spara de andra till en eventuell lillasyster.
 

vi syskon har allihop

Skrivet av  bani
tre eller fyra namn. Allt går, utom att lugga en flintskallig... :-)
 

Tack för era svar =)

Skrivet av  Helena

Nu har jag fyllt i papperna och de åker med posten i dag.
Fick bli Hanna Nathalie Isabelle Amanda.

Eftersom vi inte känner att vi vill ha fler barn så vill jag ha med Amanda också =)
 

Skrivet av  Sanna med Jolina
gjorde ni helt rätt tycker jag! :)
 

Jag har fyra namn

Skrivet av  Annika
och tycker att det är lite jobbigt ibland, speciellt eftersom två av namnen har 8 eller fler bokstäver. Jobbigt att fylla i blanketter mm.
Men visst går det.
 

Näe, jag tycker inte

Skrivet av  Cattie
att fyra namn skulle vara nå´ bra. Det är för många helt enkelt. Opraktiskt! Och barnet ska ju ha ett efternamn också (inte bägges efternamn dessutom hoppas jag). Varför inte göra så att ni bestämmer ett namn var? Det är ju i alla fall barnet som ska leva med alla dessa namn sen och jag personligen skulle inte vilja ha ett namn som pågår i all evighet. Men, men det är bara mina personliga åsikter. Hoppas ni kommer fram till en bra lösning! Kram!
 

Vår tjej har

Skrivet av  Cecilia m Julia
4 förnamn och ett mellannamn och ett efternamn och det går hur bra som helst :-) Hon kan ju själv välja att ta bort 3 förnamn och byta till det efternamn hon tycker passar bäst när den tiden är inne!
 

låter lätt krystat i mina öronen

Skrivet av  DaDa
faktiskt.
 

Jag har

Skrivet av  Ammis
fyra namn i stil med er dotters och jag är jätte nöjd.
De är ju jätte fina namn ni har valt. Tycker absolut att ni kan ge henne dem :)
 

Kungen...

Skrivet av  zaccheus
...och hans tre barn har fyra förnamn var. Gamle kungen var ännu värre - han hade sex förnamn. Kungens systrar har bara tre förnamn var, men prinsessan Birgittas make (blivande ex-make, om man ska tro tidningarna ?) har tio förnamn, parets söner åtta förnamn var och dottern sju.
 

Artiklar från Familjeliv