Här är fina irländska namn |
|
Skrivet av | LK |
för både flickor och pojkar. En del namn har inte enbart irländskt urpsrung. Finns det några ni gillar? Jag valde de jag tycker bäst om. Flicknamn: Abigail Aideen Ailis Alvy Brenda Briana Cordelia Caitlin Ceara Cliona Colleen Dealla Devyn Edana Eilinora Eilis Enya Erin Ethal Evelyn Gwyenth Islene Keena Kenna Meara Meath Maeve Máire Mairin Mella Myrna Neala Nessa Nevina Nila Saorla Shanley Tara Tessie Vevina Zaira Pojknamn: Aeneas Aiden Ainsley Angus Austin Brendan Cahan Caley Carrick Carlin Carlus Casey Cathal Cavan Cedric Cianan Colin Conor Conan Craig Daley Darren Declan Devin Devlin Dolan Donnan Doran Edan Esras Eveny Fallon Garett Haley Harkin Jarlath Keary Keir Keiran Keelan Keeley Kian Killian Kyle Lorcan Maitias Malvin Mannix Marcan Miach Midir Nolan Pierce Quinlan Quinn Raegan Rafer Rafferty Riley Ronan Rory Ryan Sean Shane Tiarnan Trevor Troy Tynan Zephan |
|
Svar på tråden: Här är fina irländska namn | |
|
|
Finast är... |
|
Skrivet av Sharp | |
ju Ronan helt klart! *ler* (inte alls partisk!) De starkaste kandidaterna till Ronans lilla syster eller bror som kommer snart är Ryan eller Kiera. | |
Åh vad många fina! |
|
Skrivet av Maja m. Zachary & *Kian* | |
Gillar dessa bäst: Flicknamn: Ailis, Briana, Cordelia, Enya, Erin, Gwyenth, Islene Meara, Máire och Tara. Pojknamn: Aeneas, Brendan, Casey, Cedric, Darren, Declan, Donnan Eveny, Haley, Keiran, Kian, Killian, Kyle, Maitias Malvin, Mannix, Marcan, Riley, Ronan, Rory och Ryan. |
|
|
|
Mamma H gillar |
|
Skrivet av Mamma H med kottarna D&G + Totte v. 25 | |
flicknamnen Briana (Briannah), Cordelia, Ceara (Ciara), Enya, Evelyn, Maeve & Tara samt pojknamnen Aeneas (vackert i skrift, men hur uttalas det?), Austin, Brendan, Casey, Cedric (det kanske lillebror får heta :), Cianan, Darren, Declan, Kian, Killian, Kyle, Lorcan, Riley, Ronan, Rory, Ryan, Sean (fast hellre Shawn), Shane & Troy. | |
Aeneas |
|
Skrivet av Manne | |
brukar nog uttalas Eneas, det är i varje fall det jag hört. Det finns ett hotell som heter så, så jag utgår från uttalet de använde där. Visst är Aeneas fint, det är en stark kandidat till Brendans lillebror. |
|
Åhh |
|
Skrivet av Mamma H med kottarna D&G + Totte v. 25 | |
vad fint, Aeneas blev genast en favorit. :) | |
|
|
Gillar många! |
|
Skrivet av Ninja | |
Framför allt förtjust i: Abigail Ailis Ceara Eilinora Eilis Enya Islene Kenna Meara Máire Mella Neala Nessa Nevina Nila Tara Aeneas Aiden Caley Casey Colin Conor Daley Edan Eveny Haley Keary Keiran Keeley Kian Killian Kyle Mannix Nolan Raegan Rafer Riley Trevor Troy Med reservation för att jag inte uttalar dem rätt i mitt huvud. *s* Sen är det många av killnamnen som jag gillar även som tjejnamn. |
|