Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag börjar väl bli tjatig nu

Skrivet av Alvin&Vilda,Lova och minisarna 041207
här på namnsnack,men V A D ska Alvin,Vilda och Lovas lillasyster heta? Hennes trillingbröder heter Elvis och Valentin....Liten snabblista på favvonamn:
Arwen
Leia
Livia...(men en kusin heter Olivia)
Iza
Ninni
Embla



Hjälp oss snälla...
Svar på tråden: Jag börjar väl bli tjatig nu

tycker

Skrivet av  Molly
antingen Leia eller Embla, det är tuffa namn som passae till brorsornas. Livia är också vackert men lite för likt Lova.
 

Ja,båda dom två ligger högt,

Skrivet av  Alvin&Vilda,Lova och minisarna 041207
Leia,Valentin och Elvis låter perfekt,där kan jag inte hitta några fel alls,det kan däremot maken,han tycker det är för mkt "Star Wars" över namnet (för övrigt gillar han det). Embla gillar jag också supermkt men Valentin,Elvis och Embla har inte det där klockrena...Dessutom känns det som Vildas namn efterssom hon kallades det en tid efter födseln. Det känns så trassligt det här nu...
 

Fast...

Skrivet av  SaraP
Leia känns neutralare än Arwen som ju är väldigt mycket sagan om ringen...

Jag röstar nog på Leia om ni utesluter Livia!
 

Fast...

Skrivet av  SaraP
Arvem är ju Sagan om ringen och Elvis o Valentin sammankopplas ju oxå med stora personer/händelser så jag tycker inte det spelar nån roll. Jag röstar på Leia om ni inte vill ha Livia! Det blir klockrent med grabbarna!
 

Jag tycker

Skrivet av  Ewa m. pojkarna och Tuffs i magen
absolut att lilltjejens namn ska innehålla v. Av era förslag blir det då Arwen (hellre Arven) eller Livia som platsar, men Livia tycker jag är lite för likt Lova och alldeles för likt kusinen Olivia.

Jag tipsar istället om ett flicknamn som vi stötte på för ett tag sedan, och som jag tycker är otroligt vackert -EVANNA! Alvin, Vilda, Lova, Elvis, Valentin och Evanna låter kanon tycker jag. Lycka till :)
 

Evanna!

Skrivet av  Alvin&Vilda,Lova och minisarna 041207
Vad coolt! har annars bara hört Savannah,som jag absolut inte gillar! Vanna gillar inte barnen,men Evanna.....Arven/Arwen,Evanna eller Leia blir det..hoppas jag...:) Tack!
 

Hej =)

Skrivet av  malin
Av era namn röstar jag på Embla och Leia... Fast jag gillar iofs Leila bättre än Leia tror jag... =)

Å så tycker jag ju fortfarande att ni borde välja Mira...*s* ;)

Kram! Hoppas ni haft en bra jul! :)
 

Ja du är envis!=)

Skrivet av  Alvin&Vilda,Lova och minisarna 041207
Leila heter en nära vän till mig...Tack för dina åsikter!
 

Jag röstar på Livia

Skrivet av  Karolina med 3 barn.
tycker att det passar bäst med syskonens och jag tycker inte att det är för likt Lova.
Möjligen lite för likt kusin Olivia, men det beror på hur mycket ni umgås.
Men när jag tänker på det så har jag både en kusin Hanna och en Johanna, det är ju lite samma grej. Det har aldrig varit något problem.
Så...jag röstar på Livia!
 

Embla eller Leia!

Skrivet av  .::Anna & flickrona::.
Om jag absolut måste välja något namn mellan Embla & Leia får det nog bli...hm...Leia.......eller Embla! USCH vad svårt det var! *ler*

Elvis, Valentin & Leia

Elvis, Valentin & Embla

Kanske Leia passar bättre med brorsornas namn? Embla är väl fornnordiskt? Då kanske Leia är finast?

Äsch vad svårt!! Antingen Leia eller Emla!

Hur som helst är det mycket fina namn!

Kram
 

Varför inte Vanessa?

Skrivet av  Sara
Elvis, Valentin och Vanessa. Det låter käckt tycker jag!
 

Vita..

Skrivet av  Sussi
..kanske hon kan heta...
Fast visst var hon mörk??? Av dina namnförslag gillar jag Ninni bäst. Men Vanna är ändå vackarare. Har du strukit det från listan?
 

eller Elva...

Skrivet av  Sussi
...eller Älva... det är väl alvlikt...
 

Ja det var tufft. IMT

Skrivet av  Jenni m. Tuva 0101 & Theo 0308
**
 

Varför inte....

Skrivet av  Kronan
Lydia!!!
 

Annars tycker absolut

Skrivet av  Kronan
att Embla är det tuffaste av era namnförslag!! En favorit även för mig!
 

Hmm...

Skrivet av  malin
Eller varför inte Amy...(uttal ejmi då=)... Eller Amelie :)

Eller hur var det nu? Skulle man hålla sig till å rösta på Era förslag? ;)

Spännande detta är iaf! :) Nyfiken på vilket namn lilltjejen får till slut :)
 

Eller Alba?

Skrivet av  malin
Jobbade en gång i tiden på ett dagis där det fanns en supersöt tjej som hette just alba :)
 

Jag röstar på

Skrivet av  Helene & pojkarna
Arwen, tycker att det är jättevackert! :)
 

Livia eller Iza!! imt

Skrivet av  Tina
.
 

Så här tycker jag

Skrivet av  Lotten
Jag tycker Livia går bort, alltför likt Vilda och Lova. Jag känner inte att ni måste ha ett v med i namnet, av era förslag röstar jag på Leia eller Embla. Leia flyter kanske lite bättre än Embla men båda namnen är jättefina.
 

Artiklar från Familjeliv