Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tyck till om RUBEN!

Skrivet av Ewa m. pojkarna och Tuffs i magen
Ruben -fick det som ett förslag här på namnsnack och det flög in som en raket på min och makens topplista! Vad tycker ni? Är det tufft? Töntigt? För konstigt? Alla åsikter är välkomna.
Berätta gärna också hur ni tycker att det passar till brödernas namn; Jacob, Ludvig och Samuel.
Svar på tråden: Tyck till om RUBEN!

Ruben

Skrivet av  Helene & pojkarna
är jättevackert! :)

Det passar väldigt bra ihop med brödernas namn, tycker jag.
 

Jättefint (imt)!

Skrivet av  ::
f
 

Eftersom...

Skrivet av  Nea
det är ett av mina absoluta favoritnamn säger jag bara... Go for it!!! :-)
 

Gillar! Men tyvärr är jag så...

Skrivet av  Nenne
...miljöskadad av mitt yrke (narkossjuksköterska) att jag direkt tänker på Rubens blåsa. Min make gillade oxå namnet med det fick gå bort p.g.a mig.

Rubens blåsa används för att ventilera patienter som inte kan andas själva.
 

Jag gillar Ruben

Skrivet av  Carita
Rent ljudmässigt liknar det Robin men är mer traditionellt och samtidigt ovanligare.

JAG Tycker också det passar bra med brödernas namn. Alla är klassiska namn. Alla börjar och slutar också på samma bokstav.

Möjligen kan man - om man är petig namnnörd som jag - påpeka att då får tre pojkar ett bibliskt namn och en blir utan (Ludvig).
 

Får genast associationer till...

Skrivet av  Sara
Bibeln, men eftersom jag själv sökt ett namn som INTE är bibliskt är det väl därför det känns sååå mycket bibliskt i era namn...men det stör inte egentligen, men om det stör er att folk kan TRO att ni är troende, så är väl inte Ruben någon höjdare...men annars är det klart helt OK.

Tänkte att du heter EWA och i så fall har ni både en Jacob, Samuel och Ruben...undrar just vad pappan heter...Fast Ludvig är mig veterligt INTE bibliskt...eller?
 

Usch nej!

Skrivet av  JessicaF
Jag tycker det är urtöntigt, gubb-brunt och jättefult. Jag är ledsen, men det ligger på min 10-i-botten.
 

Artiklar från Familjeliv