Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Paris

Skrivet av Dockan med skruttan
Kan man döpa en liten skrutta till det här i Sverige?

Vår dotter kikade ut 5 veckor förtidigt när vi var i Paris på bröllopsresa. Kan inte hjälpa det men hon ser verkligen ut som en liten Paris :)

Är det helt galet tror nì?
Svar på tråden: Paris

Tja...

Skrivet av  Margut med 4:an i magen
Min första tanke var att det skulle vara ett pojknamn! Men vad vet jag? *s*

Fint är det i alla fall, om än ovanligt. Men man vänjer sig väl? Vad säger folkbokföringen om namnet?
:-)
 

:-)

Skrivet av  Dockan med skruttan
man kan nog ha det både som pojk och flicka.

Kikade precis på scb och enligt dem har 17 pojkar förnamnet Paris och 14 flickor.
 

I Shakespears Romeo och Julia...

Skrivet av  Karolina med 3 barn.
finns det en Paris, men det är en man, och där tror jag att det uttalas med ett långt a och inte som i staden.
Men det är en fin tanke tycker jag, kul med en liten historia kring namnet.
Själv är jag inte så förtjust i namnet,
men tycker absolut att det funkar.

Grattis till dottern föresten!
 

Paris Hilton..

Skrivet av  Solrosen
..associerar jag det till. Inget favvonamn om du frågar mig.. Men det är ju er dotter så.. :-)
 

Absolut inte galet

Skrivet av  Lotten
men jag kanske hade nöjt mig med Paris i andranamn, om ni inte känner att Paris är bäst totalt sett. Som andranamn kan det vara kul att ha en sådan bakgrund till namnet.
 

Jag

Skrivet av  Will
tycker namnet är fint, själv känner jag en man som heter Paris och han kommer från Cypern. Men det funkar bra på tjejer också, dessutom funkar det bra internationellt. I engelsktalande länder tror jag knappast folk skulle höja på ögonbrynen åt namnet.
 

Pojknamn !

Skrivet av  zaccheus
Givetvis är det ett pojknamn; så hette ju prinsen av Troja, som rövade bort den sköna Helena och satte igång det trojanska kriget.
Jag vill också påpeka, att på engelska uttalas staden och namnet likadant...
 

Både och *imt*

Skrivet av  plutt
.
 

Om ni gillar

Skrivet av  Hjalmar o Hedvigs mamma
det så är det väl huvudsaken, men jag tänker på Paris Hilton.... ingen höjdare då alltså.
 

Michael Jacksson...

Skrivet av  andromeda
tänker jag på.
 

andranamn

Skrivet av  Mie
Jag hade nog valt att ha det som andranamn på flickan, rolig historia som hör ihop med namnet, men jag hade inte valt det som tilltalsnamn.

Lycka till med er lilla flicka!
 

Artiklar från Familjeliv