Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vill ha förslag på namn

Skrivet av Lena m. Matilda 021223+ flingan bf 6/6
som inte är 80-talsnamn och inte för nya (med 80-tal menar jag typ Magnus, Henrik osv och nya typ Neo, Melvin osv). Har en liten tjej som heter Matilda och nu väntar vi syskon. Står helt still på killfronten. Som tjejnamn håller jag på att sälja in Josefin eller Alicia till min sambo. Får se hur det går. Men jag vill gärna veta vad ni tycker om Alicia samt ha förslag på killnamn.
Svar på tråden: Vill ha förslag på namn

Gör ett försök

Skrivet av  ÅsaL
Josefin är ju jättefint! Alicia däremot gillar jag inte, främst för att det klumpar sig i munnen.

Förslag då:
Astrid, Olivia, Isabel, Elvira
Johannes, Jonatan, Viktor, Erik
 

Delar med mig lite

Skrivet av  E
så här är min lista i nuläget kanske tycker du mitt favorit namn just nu är lite för mycket 80tal men jag gillar det skarpt

Robert
Sebastian
Jonatan
Joel
Simon
Alexander
Andre
Mårten


Personligen gillar jag Alicia bättre än Josefin.
 

Alternativen....

Skrivet av  Nissa, Rebecka dec02 + Manfred 28/9
.. vi hade uppe innan vi bestämde oss för Manfred var t.ex. Valdemar, Vilmer, Jonathan, Christoffer, Samuel, Teodor.
Alicia är jättefint, det var på förslag innan vi såg att hon nog hette Rebecka (som för övrigt även heter Matilda)
 

Jag tycker till...

Skrivet av  Sara
Helt klart Josefin till Matilda...Alicia blir en helt annan stil... (Annars är Johanna väldigt fint till Matilda)

Pojkar till Matilda:

Matilda och Petter
Matilda och Oscar
Matilda och Johannes
Matilda och Simon

Nu tyckte jag i och för sig att de här var 80-tals namn en hel del...men håll till godo...
 

Alicia är sååå fint!

Skrivet av  Hervor
Hoppas du lyckas sälja in det!

Jag tycker att Martin, Hannes, Oscar, August, Gustaf, Erik eller Axel är fina pojknamn.
 

Delar med mig...

Skrivet av  Tinkka - nr 7, bf 050601
och berättar vad mina flickor heter (som förslag till tjejnamn)

De heter: Amanda, Linnéa, Matilda, Lovisa och Evelina.
Storebror heter Alexander, kallas Alex

Pojknamn har jag tyvärr inga förslag på...
 

Artiklar från Familjeliv