Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Okej, tyck till!

Skrivet av Ewa m. pojkarna och Tuffs i magen
Här är våra topp tre namn just nu;

Ruben
August
Malcolm

Hanna
Alva
Beata

Vilka gillar ni mest och vilka namn passar bäst till Jacob, Ludvig och Samuel?
Svar på tråden: Okej, tyck till!

Hej Ewa!

Skrivet av  Alma m. Johannes
Åh, vilken lista ni har! Fina namn, som alla passar "på sitt eget sätt".
Ruben - även ett favvisnamn för mig. Tufft, men kanske att det sticker ut lite från brödernas namn. Inte för att det gör något, eftersom Ruben är så snyggt, men de andra namnen är lite vanligare. Fast helt klart, Ruben är ett toppnamn.
August - också ett namn som jag verkligen gillar. Dubbelnamnet Samuel-August är ju sååå fint, så jag tycker det flyter så fint med August efter lille Samuel=)
Malcolm - coolt. Jag gillar det. Det är ju iofs också ovanligt, jämfört med de andra barnens namn, men det passar ändå in tycker jag. Det är samma stil som Ludvig och C:et i Malcolm matchar Jacob snyggt. Men så helt plötsligt så känns Samuel som det namnet som skiljer sig mest i stil! Om ni tar Malcolm alltså. Såååå, slutrösten faller faktiskt på August, fast jag egentligen tycker att fler smågrabbar borde få heta Ruben=) Men Jacob, Ludvig, Samuel och August låter så himla snyggt. Stilrent!

Så till flicknamnen...
Hanna - ohja, ett älsklingsnamn. Passar perfekt tycker jag. Och även fast jag föredrar Hannah, med h på slutet, så tycker jag Hanna utan h passar allra bäst med pojkarnas namn.
Alva - tyvärr, men det är ett namn jag aldrig fallit för. Fast när jag bortser från mitt eget tycke och smak, så måste jag säga att det ändå passar väldigt bra till brödernas namn.
Beata - Åh, det är så coolt. Det motsvarar liksom Ruben på pojksidan. Det funkar, det är starkt och eget, men det är också en helt annan stil. Fast jag tycker inte alls att det gör något. Men ändå hamnar rösten på Hanna. Fast mina favoriter är RUBEN och BEATA=)
Här hemma går jag och lobbar för Jonathan för en ev. framtida lillebror. Ja, Ruben är också med på listan, och så Petter som vi fastnat för.
 

August och Beata tycker jag bäst

Skrivet av  Carita
Ruben och Alva gillar jag också.

Alla era namn passar bra ihop de andra barnens. Utom möjligen Malcolm, som jag tycker ser väldigt skotskt ut bredvid de andra namnen.
 

Jag tycker...

Skrivet av  Nea
att Ruben bara är såååå bra! :-) August och Malcolm faller mig tyvärr inte i smaken.

Flicknamnen rangordnar jag så här:
Alva
Beata
Hanna

Alva är fint. De andra två är också ok även om Hanna känns lite uttjatat...
 

Tycker

Skrivet av  ::
Jag gillar August och Ruben bland killnamnen. Malcolm gillar jag tyvärr inte alls.

Av flicknamnen gillar jag Alva och Beata. Hanna känns som att det har varit populärt för länge. Tyvärr är nog Alva på samma väg..
 

Ruben eller Hanna! :-) IMT

Skrivet av  Margut med 4:an i magen
Stagg
 

Av guttenavnene

Skrivet av  stinemor
syns jeg August er både finest og passer best!! Med Ruben på en god andreplass!!

Av jentenavnene ville jeg uten tvil valgt Alva!! Nydelig navn som også passer veldig godt til Jacob, Ludvig og Samuel!
Hanna er en god nr. 2.
 

Jag gillar

Skrivet av  Maria.K
Malcolm och Alva mest. Jag tycker att de också passar bäst med syskonens namn.
 

Jag gillar

Skrivet av  Lotten
Ruben och Hanna bäst, men alla namnen är jättefina. Jag känner ett syskonpar som heter August och Beata.
Till syskonen tycker jag Ruben och Hanna passar bäst.
 

Beata & August

Skrivet av  Hedvigs mamma
helt klart, vi har ju August och Lydia som arbetsnamn...kramis!
 

Jag tycker

Skrivet av  Lena m. Matilda 021223+ flingan bf 6/6
Malcom och Alva.
 

August och Beata

Skrivet av  Hervor
är klockrena ihop med syskonens namn, dessutom jättefina.
 

Jag röstar

Skrivet av  Helene & pojkarna
fortfarande på Ruben på pojksidan, Hanna får bli mitt flicksvar. :)
 

Artiklar från Familjeliv