Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilken kategori?

Skrivet av Fundersam
Vilken kategori av namn tycker du att namnet Vilmer tillhör? Är det gubbigt? Coolt? Trendigt? Tufft? Mesigt? Ute? Inne? Trist? Kul? Fint? Fult? Hur är en Vilmer tycker du? Hur är hans föräldrar?
Svar på tråden: Vilken kategori?

Det är

Skrivet av  Åsa m A&E
Gubbigt, tufft, inne och kul!!!

En Vilmer är en kille som _Vill mer_ En grabb som vågar, går i egna banor, står upp för sig själv och andra är både tuff och mjuk.
 

Vilmer är coolt, jag känner en Vilmer han blir 13

Skrivet av  EllaNora
år i år, han var rätt ensam om sitt namn när han var liten. Vilmer är ett trendnamn just nu tycker jag men fint!:-)
 

Trendigt...helt klart...

Skrivet av  Sara
...och föräldrarna är födda mellan 70 och 73 någon gång skulle jag tro och så där vanligt par som gillar att umgås mycket med jämnåriga kompisar och helst festa lite emellanåt...åtminstone före barnen...

Inte de hemvävda typerna som dansar gammeldans i alla fall...

Så är mina spontana tankar...

Dessutom vill de gärna vara lite "speciella" och välja ett "coolt" namn åt sin förstfödde?? men tabbar sig lite enligt mig eftersom "alla" väåljer lite coola udda namn nu för tiden så hade pojken i stället fått heta Peter eller Anders....så hade det varit udda...
 

Trend

Skrivet av  me
Egentligen är väl Vilmer ett gubbnamn, men det känns mer som ett trendnamn. Vilmers föräldrar är nog ofta av en yngre kategori tror jag. De vill nog inte vara så traditionella.
 

på stark fram march

Skrivet av  åsa
Namet är på klar uppgång. Vet 2 med namnet Vilmer. Hade det själv som en fundering om jag hade fått en pojke för ca 1,5 år sedan.
 

på stark fram march

Skrivet av  åsa
Namet är på klar uppgång. Vet 2 med namnet Vilmer. Hade det själv som en fundering om jag hade fått en pojke för ca 1,5 år sedan.
 

Jag skulle kategorisera

Skrivet av  Maria.K
Vilmer som trendigt, inne just nu och inte min typ av namn. Föräldrar till Vilmer är av samma skrot och korn som Stefan Holm höjdhopparen du vet o tillika nybliven pappa till Melwin. Melwin och Vilmer känns som samma typ av namn tycker jag.
 

Det är tufft

Skrivet av  Hervor
och lite cool. Tyvärr har det blivit ruskigt trendigt så det känns inte så kul längre.
 

Wilmer X...bandet allts (imt)

Skrivet av  Abbie m. Isabelle och lillan
..