Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Flicknamn på O?

Skrivet av Helene
Jag har så oerhört dåligt minne/fantasi! Kan ni inte skriva lite flicknamn på O, för är vårt nästa barn en tjej vill vi gärna att hon ska heta ngt som börjar på O! Pojknamn är redan bestämt dock!

En sak till; när man går in på svenska namn, kan man inte få upp tex massa flicknamn på O, jag fattar inte riktigt hur man gör!?
Tack på förhand!
Helene
Svar på tråden: Flicknamn på O?

O så roligt :-)

Skrivet av  Superwoman
Ottilia, Ofelia, Olga, Olivia, Oleanna... sen kan jag inte komma på flera!
 

Tack!

Skrivet av  Helene
Oleanna gillade jag skarpt! Jag skriver upp alla de namn jag gillar och sen får vi se vad den lilla passar till när hon är född!
Olivia gillar jag också, men nu heter storebror Oliver så det blir kanske lite för likt?
 

Här kommer några

Skrivet av  loppran
Ofelia
Olga
Olivia
Ottilia
 

Tack loopran!

Skrivet av  Helene
Alla är fina namn, Ofelia har jag funderat lite på innan men maken min gillar det inte alls...*L*
 

loppran menar jag såklart! *imt*

Skrivet av  Helene
\'
 

Oceanna eller Oceanne

Skrivet av  Maria
Är för närvarande ett mycket populärt franskt flicknamn, tror att det står med bland de 10 eller 20 vanligaste. Oceanne uttals Oceann Kommer av Ocean havet.
Sedan finns ju lite andra fantasifulla ovanliga namn som Oxana Ona, Omelia, Ophra, Oriana
 

Det borde stavas...

Skrivet av  zaccheus
...Oceana, med ett N - kvinnlig form av antika gudanamnet Oceanus.
Oxana är väl ett etablerat ryskt namn - men jag vet ej varifrån det kommer eller vad det betyder. Oriana är ett litterärt namn, som kommer av det spanska ordet för "guld". Oprah är en felstavning av det bibliska Orpah.
 

Två på O...

Skrivet av  Mimi
Omilia eller Ottina??
 

känner två systrar

Skrivet av  Tingeling med lilla L
som heter Olivia och Odessa. Odessa var klurigt att vänja sig vid men nu gillar jag det, tufft!
 

Det var ju svårt

Skrivet av  tusentina
verkar inte finnas så många tösnamn på o! Det blir lite halvkonstiga förslag, men kanske du gillar något.
Oscaria
Odette
Oline
Olina
Olympia
Octavia
Oda
Ollie
Ornella
 

Här kommer ett förslag: Oletty *imt*

Skrivet av  Gurli
...
 

Min farmor heter...

Skrivet av  Jannika med Julia 030530
Olava i andra namn. Kanske vore nåt?
 

Kan ni inte skippa O!

Skrivet av  Sara
Blir så konstlat om storebror heter Oliver...

Kanske försöka ha ett O med i namnet i stället...

Dessa tycker jag i så fall passar med Oliver

Oliver och Sofia
Oliver och Josefine
Oliver och Ellinor
Oliver och Caroline
Oliver och Nora
Oliver och Joline

ja om hon nu ska heta något på O tycker jag att de andras förslag med Odette eller Odina passade bäst till Oliver...men...nja...
 

Oline...

Skrivet av  Buscilla
ett namn som min mans kollega gett sin nyfödda flicka. Namnet kommer från danmark. I början tyckte jag att det liknade "Online" för mycket, men namnet har verkligen växt och nu tycker jag att det är jätte gulligt.
/Buscilla
 

Artiklar från Familjeliv