Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Åsikter om namn...

Skrivet av Nea
och vad ger det för bild av dessa barns föräldrar? Vågar inte be er beskriva barnen med anledning av ett inlägg lite längre ner där någon blev väldigt upprörd över den frågeställningen... ;-)

Nåväl, namnen det gäller är Ebbe och Hedvig.

Vad tycker ni om namnen och vad tror ni om föräldrarna? Ålder? Storstad eller landet? Nytänkande eller traditionella? Hög eller låg utbildning resp inkomst? Andra förutfattade meningar...? :-)

Hoppas någon vill svara!
Svar på tråden: Åsikter om namn...

Mysig familj!

Skrivet av  Mimi (Kan det här!)
Bor i Dalarna och firar traditionell midsommar med kransar i håret. Bor i rött eller dalablått hus med många smålampor för trevnadens skull.

Arbetar heltid men har dåligt samvete för att barnen har så långa dagar hemifrån. Däremot får Ebbe och HEdvig tidigt lära sig att hjälpa til hemma och är väldigt trevliga mot andra människor.

En typisk Ebbe hjälper gamla Agda över gatan. En typisk Hedvig bär matkassar till grannen.

Hur rätt kan man ha?? ;)
 

jag tänker mig..

Skrivet av  Tina
..att föräldrarna har en medel till hög inkomst, bor i en rätt stor stad och har en ganska hög ålder:)

Det är det första jag tänker på...
 

*hehe*

Skrivet av  Hedvigs mamma
Vad roligt, vad man accesoerar namn...kramis Hedvigs mamma (vi bor i Dalarna)
 

Där ser du!

Skrivet av  Mimi
Jag antar att resten är rätt också ;)
 

mimi

Skrivet av  Hedvigs mamma
nästan helt rätt, men gult hus och självklart riktig midsommar med kulldräkt/masdräkt på barnen. Och mycke myspysbelysningar. Kramis!!!/Kullan
 

Får väl försöka då...

Skrivet av  Superwoman
...helt klart så är det fråga om lite äldre föräldrar, de bor inte på landet men kanske i någon medelstor stad eller möjligen storstad (inte förort). Medelklass med intellektuella ambitioner. Inte nödvändigtvis så särskilt hög inkomst.

De här föräldrarna städar sällan, äger lusekoftor, mamman har rakt halvlångt hår. Pappan är inte ett dugg händig. Båda föräldrarna var med i Fältbiologerna när de var yngre. Föräldrarna är inte idrottsintresserade förutom motionsidrott typ långfärdsskridskor och fjällvandring. Det är fullt möjligt att de utövar tai chi.De engagerar sig mycket i barnomsorg och skola. De köper helst kravodlat och är kanske vegetarianer men de är inte särskilt roade av eller duktiga på matlagning.

Så! Nu vet du! (snälla, får vi höra facit? :-)
 

Ok, facit :-)

Skrivet av  Nea
Lite äldre får vi väl säga är korrekt ;-0 (medelålder 36 år). Bor i en mindre stad i norra Sverige. Medelklass och medelinkomst känns också som rätt fack.

Städar för sällan ;-o men äger inga lusekoftor. Mamman har ganska kort, rakt hår och pappan är ändå ganska hyfsat händig (beror på vad det gäller...). Vet knappt vad fältbiologerna är för något och åker varken långfärdsskridskor eller vandrar i fjällen. Kör däremot skoter och åker skidor. Tai chi ligger vääääldigt långt borta...

Ganska normalt engagemang i barnomsorg (har inte barn i skolåldern ännu). Sant med kravodlat men så långt ifrån vegetarianer man kan komma. Älskar att äta :-D men någon annan får gärna stå för tillagningen...

Så! Nu vet du! :-)