Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

typiskt min man...

Skrivet av Hedvigs mamma
Nu börjar han krångla_ han gillar inte Lydia längre (grrr) vet ni vad han vill??? jo, Alma. Nej, säger jag. Alma är alldeles för mesigt för mig. Hur kan man övertala honom? (det värsta var att JAG valde Hedvig)
Tur att det är mer än ett halvår kvar...kramis
Svar på tråden: typiskt min man...

Hmmm...

Skrivet av  Nea
Tänk vad olika man kan tycka om ett namn... Antar att du placerar Lydia i facket "tuffare namn". Själv tycker jag precis tvärt om. Lydia får mig att tänka på "lydig" liten flicka och känns därför inte alls i klass med Hedvig (som har skinn på näsan enligt mig). Ett namn som jag förälskat mig i är Sally. Enkelt, tufft som passar på en kavat liten tjej (typ Hedvigs lillasyster :-) Vad tycker du om det?

Nåja, ni har ju som sagt ett halvår kvar att bryta arm.... ;-)
 

Sally_ no

Skrivet av  Hedvigs mamma
gillar inte namn som sally, Molly och Nellie...tycker det är djurnamn...hehe, tänk vad olika vi är. Lydia tycker jag är skittufft för hxan i tomteland hette det och hon var lite smådum...kramis!
 

Alma

Skrivet av  m med 3 bf 13/7
tycker du det är mesigt? Jag som ser en tuffing framför mig:) Kanske för att mormor var en lite tuffing och hon hette det. Lydia är kanon fint men där ser jag en tyst och söt liten astilla sittande flicka. Vi har en Judith och det tycker jag är ett ganska tufft och gammalt namn.
 

ja, Judith

Skrivet av  Hedvigs mamma
är inte så tokigt..
 

inte så tokigt

Skrivet av  m med 3 bf 13/7
det är ju super! *skrattar* Visst är det där med namn en svår nöt. synd att man är två som måste komma överens. denna gåpngen kommer även syskon vara med och tycka
 

Artiklar från Familjeliv