Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dagmar?

Skrivet av Eva
Vad tycker ni om namnet Dagmar?

Vad säger ni om systerkombon Dagmar och Mildred?

Vilka pojknamn med samma stil finns?

Dagmar, Mildred och Hilding?

Fler som tycker om såna här namn?
Svar på tråden: Dagmar?

Fina kombinationer

Skrivet av  Vimse
Och fina namn också, men du är allt lite före mig där. Det är 20-talsnamnen du är inne på och det är helt rätt, för dom är helt klart nästa trend. Men själv hänger jag mig envist kvar på 0- och 10-talen.
 

Usch!

Skrivet av  Jannika med Julia
Tyvärr, just Dagmar tycker jag är helt hemskt. Men det beror på att en kompis mamma hette det när jag var liten och hon var inte riktigt klok. Hon var strängt religös och hennes dotter fick aldrig se på TV och en massa andra konstiga saker.
Fast Mildred är ganska sött.
 

Mildred är väl ett flicknamn? *imt*

Skrivet av  Jasmin
mm
 

Ja, visst är det det. (imt)

Skrivet av  Eva
 

Gillar Dagmar

Skrivet av  ~JENN~
Min mormor hette så.
:-)
Och som någon sa innan här: Det är nästa trendnamn! Du ligger nog före din tid... vilket är BRA! ;-)
 

Dagmar gillar jag

Skrivet av  Carita
och Mildred är väl inte så tokigt heller. Tyvärr associerar jag till "medelålders tant i engelsk serie" när jag hör Mildred. Men Millie som smeknamn vore jättegulligt. Fast Dagmar ska nog INTE ha nåt smeknamn från sitt namn: Dagge ;)

Visst passar Dagmar och Mildred ihop, båda har en gammaldags stil. Pojknamn i samma stil: Albert, Alfred, Folke, Fridolf, Gunnar, Holger, Konrad, Sigurd, Valdemar

Jag gillar gammaldags namn men inte alla. Det beror på vilken association jag har till just det namnet.
 

Artiklar från Familjeliv