Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Önskar tips på romantiska vackra namn tack...

Skrivet av solsken m Eleonora + b.f 28/1
..gärna om ni har betydelsen för namnen också...helst killnamn..fastnat lite där.... :)
Svar på tråden: Önskar tips på romantiska vackra namn tack...

Några få

Skrivet av  Sara m Isis00, Alvina02 & Villemo04
kanske Julian, Alvian, Vide, Love?
 

Tristan?

Skrivet av  Lise m. Maja
Kommer från Tristan och Isolde, ett episkt diktverk. Sen tycker jag att Romeo och Sander är romantiskt vackra.
 

Menar du

Skrivet av  Nina
namn som man förknipar med kärlek? Det finns ju en hel del... Love är nog det mest uppenbara. =) Tristan som Lise nämde är ju också förknippat med kärlek, Valentin också. Några till:

Eros - betyder kärlek på grekiska, Eros var även en gud i den grekiska mytologin som sköt pilar på folk så att de blev kära i varandra.

Det finns säkert fler, men dessa är de jag kan komma på. Hoppas det hjälpte lite iallafall. =)
 

Love betyder kämpe tror jag

Skrivet av  Carita
Eftersom det kommer från Ludvig. Så det har inget med kärlek att göra, man uttalar det inte som engelska "love" heller.

Fast jag tycker faktiskt Love är lite romantiskt, eftersom jag förknippar det med förf. Carl Jonas Love Almqvist som skrev "romantiska" romaner som "Drottningens juvelsmycke".

Det finns en berömd italiensk popsångare som heter Eros Ramazetti. Fast jag vet inte hur bra Eros skulle göra sig på svenska ...
 

Kanske:

Skrivet av  Anita
Aramis
Lancelot
Adrian
Valentin

Alicia
Emelie
Natalie
Miranda
 

Valentin,

Skrivet av  JoJjO
Leonardo,Alessandro,Ikaros,Tristan,Eldor,Oliver,Angelo och Hamlet är Vackra och romantiska tycker jag (antar att du redan fått dom förslagen,läste inte andras innan).
 

Kul at du gillar dem !

Skrivet av  Parismamma
Valentin och Tristan alltså ! Så heter mina pojkar och jag är supernöjd med namnen !
 

Romantiska pojknamn som jag gillar

Skrivet av  Carita
Fast en del skulle jag nog bara våga använda till ett husdjur:

Caspian (Narniaserien av C S Lewis)
Taran (Prydainserien av Lloyd Alexander)
Aragorn och Legolas (Sagan om ringen)
Arthur, Gawaine, Lancelot, Percival, Galahad (riddarnamn)
Valiant (betyder "modig", från serien om Prins Valiant)
Mio
Alla ian-namn tycker jag låter romantiska: Adrian, Dorian, Elian, Emilian, Fabian, Flavian, Florian, Ilian, Julian, Killian, Lucian, Milian, Ninian, Nordian, Ossian, Sebastian

Adriel (min herde är Gud), Ariel (hebreiskt pojknamn, betyder "lejon"), Gabriel, Rafael, Remiel (Guds barmhärtighet), Noel (jul), Benedick (betyder "välsignad"), Dominick (betyder "tillhör Gud"), Leandero och Leonardo (bägge har nåt med lejon att göra), Orlando, Auberon, Theodor (Guds gåva), Vincent (segrande), Arild (ett fornnordiskt namn), Adils (ädel pil), Linnar (drake), Torgil (Tors pil), Ronan (säl), Milo (hövding)
 

Artiklar från Familjeliv