Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad tycker ni om dom här namnen?

Skrivet av Findus2
Kille; Frej, Ivar, Melker, Tor
Tjej; Agnes, Astrid, Selma,Fia, Hedvig
Svar på tråden: Vad tycker ni om dom här namnen?

OTROLIGT FINA!!

Skrivet av  Malin med Hedda 031107
Nästan precis de namn jag hade på "listan" då Hedda låg i magen. Absoluta favoriterna är Ivar, Melker, Astrid, Fia och Hedvig. Vi valde att döpa Hedda till Hedda iställe för Hedvig, eftesom vi inte vill döpa till ett namn med tanken att kalla henne för något annat, eeeehhh, detta blev kanske lite snurrigt!?
Andra favoriter från våra lista (vi verkar ju ha samma smak) är Arvid, Allis, Vidar, Mira och Anna.
Vad tycker du om dom?
 

Samma smak=)

Skrivet av  Findus2
Arvid, Allis, Vidar, Mira och Anna. Jättefina. Anna tycker jag är lite för vanligt i min bekantskapskrets så det är inte aktuellt, men dom andra blir nog bubblare på listan!
(Vi ska ha i juni, så vi har ett tag att fundera!)
 

raka motsatsen till min smak;) imt

Skrivet av  Tina
.
 

Jag tycker om Ivar och Astrid

Skrivet av  EllaNora
bäst, sen Melker och Hedvig, de andra tycker jag inte om speciellt mycket. Vet tvillingar som heter Agnes och Selma de passar dock att heta det, supersöta!:-).
 

Jo, det är ju just

Skrivet av  Findus2
det att barnet kanske inte är en "namn" när h*n kommer ut! Måste ha några reserv!
kram
 

Jag tycker

Skrivet av  Nina
att Frej är superfint, det är en personlig favorit! =) Jag gillar även Ivar av pojknamnen, och Melker får också godkänt av mig. Av flicknamnen gillar jag Astrid och Selma, de är både jättefina. =)
 

Vackra såklart!

Skrivet av  loppran med ivar
Ivar och Melker är toppenfina killnamn, men de andra förslagen kommer långt efter i listan för mig. Fler förslag: Alfred, Bertil (fast det brukar ingen annan gilla), Eskil, Malte, Nils, Sven.

Astrid, Selma och Hedvig är storfavoriter på tjejsidan, och Agnes kommer alldeles strax efter. Fia är ingen favorit alls, men Sofia är ganska vackert. Fler förslag: Ester, Greta, Signe, Vera.
 

Bertil!

Skrivet av  Findus2
Gillar det namnet, men sambon är helt motsträvig. Samma sak med Gunnar....han blir nästan sur när jag nämner dom namnen=) Nils gillar jag!

Signe är ju SÅÅ fint! Hade nästan glömt det namnet. Hade dessutom en jättesnäll gammal gumma i släkten som hette så, som alltid bjöd på massa hemkokt godis=)
 

JÄTTEFINA!!!!

Skrivet av  Hedvigs mamma
utom Fia och melker då...
 

Gillar killnamnen

Skrivet av  Carita
Ivar och Melker. Frej och Tor är också fina, men lite för korta för min smak.
Tjejnamnen är ok, gillar bäst Agnes och Astrid. Fia är ett smeknamn för mig och ett spel, föredrar Sofia. Ologiskt nog tycker jag däremot Hedda (smeknamn för Hedvig) går bra som formellt namn ...
 

Ja Hedda är jättefint

Skrivet av  Findus2
Tyvärr så är det ínte godkänt av sambon=)
 

De jag gillar är:

Skrivet av  ::
Ivar, Melker och Tor
Agnes, Astrid, Hedvig
 

Artiklar från Familjeliv