Elin, Simon, Alva och ??? |
|
Skrivet av | Margut med 4:an i magen |
Nu har vi visserligen tagit reda på könet, men eftersom vi vill suga på den karamellen ensamma en stund så ber jag om både pojk- och flicknamn till barnens syskon. :-) Några krav: Namnet ska vara tvåstavigt och får _inte_ innehålla bokstaven R. Det ska inte heller vara ett namn som man lätt gör smeknamn av eftersom vi tycker att tilltalsnamnet ska vara _tilltals_namn! Tack på förhand! :-) |
|
Svar på tråden: Elin, Simon, Alva och ??? | |
|
|
nej du Margut |
|
Skrivet av Hedvigs mamma | |
när du inte berättar så tänker vi inte hjälpa till med namn....*hehe* långnäsa. | |
*asg* |
|
Skrivet av Margut med 4:an i magen | |
Hihi! Du var mig en juste person... not! ;-) | |
|
|
Amäh! |
|
Skrivet av AmMoE | |
beräta berätta berätta vicken sort det är då! Mina blandade förslag: Tommy :-) Eskil ;-) (Skulle faktiskt passa mycket bra m syskonens namn!) Albin Ludvig William Tommie :-) Lisa Svea Tilde Hanna Moa |
|
Tack för svar! |
|
Eskil har vi aldrig tänkt på, men visst är det fint! Tommy också förstås! *s* Ludvig är fint, men bli väl "Ludde" så det går bort! Hanna, Moa och Svea går bort eftersom de finns i vår bekantskapskrets. Tommie har maken svårt att vänja sig vid... *s* Tilde (eller Tilda) känns jättefint! :-) |
|
Jag försöker gärna: |
|
Skrivet av JessicaF | |
Elin, Simon, Alva och Tova Elin, Simon, Alva och Moa Elin, Simon, Alva och Jonna Elin, Simon, Alva och Saga Elin, Simon, Alva och Vilma Elin, Simon, Alva och Jenny Elin, Simon, Alva och Lova Elin, Simon, Alva och Hanna Elin, Simon, Alva och Maja Elin, Simon, Alva och Lisa Elin, Simon, Alva och Tilda Elin, Simon, Alva och Isak Elin, Simon, Alva och Rasmus Elin, Simon, Alva och Linus Elin, Simon, Alva och Johan Elin, Simon, Alva och Viktor Elin, Simon, Alva och Theo Elin, Simon, Alva och Olle Elin, Simon, Alva och David |
|
|
|
Ett litet tillägg: |
|
Skrivet av JessicaF | |
Jag har ju sett dina diskussioner om Tommy/Tommie... Kan man tänka sig att det blir ett andranamn? | |
Många fina alternativ! :-) |
|
Elin, Simon, Alva och Tova - har legat på vår tjejlista vid varenda graviditet! :-) Elin, Simon, Alva och Saga Elin, Simon, Alva och Vilma Elin, Simon, Alva och Jenny Elin, Simon, Alva och Lisa Elin, Simon, Alva och Tilda Jag har tagit bort de namn som går bort av olika skäl. Resten är kanon! :D Hrm... blev visst inte så många pojknamn över... *ler* Men Olle är en storfavorit! Elin, Simon, Alva och Theo Elin, Simon, Alva och Olle När det gäller Tommy/Tommie så är det mer eller mindre spikat (i alla fall Tommy) att det blir andra-eller tredjenamn. Men det kan ju också vara så att bebben som kommer ut faktiskt _är_ en Tommy eller Tommie! :-) |
|
Mer förslag |
|
Skrivet av Miss E | |
Elin, Simon, Alva & ... Filip Jakob Joel Lukas Felix Nils Elin, Simon, Alva & ... Nelly Frida Tilda Lisette Majken |
|
|
|
Gillar.... |
|
... Filip och Tilda! :-) Gillar flera andra också, men de går bort eftersom de finns i bekantskapskretsen. En kompis fick en Nelly för bara ett par månader sedan! :-) |
|