Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hörrni ;)

Skrivet av maja m alfred o tova
lite dålig aktivitet här inne! *ler*
så här kommer en liten fråga:

vad ska ni ge till er 4-åring i julklapp?

kram maja
Svar på tråden: hörrni ;)

alfred...

Skrivet av  maja m alfred o tova
...ska få...hmmm...nä just det ...vi har inte bestämt det ännu...för det är väl rätt långt kvar till jul, eller?

så nu hoppas jag på massa bra tips från er ;)
är nämligen så trött på krimskrams, samtidigt som jag inte vill lägga ner en förmögenhet på en julklapp...
så nu sätter jag mig här och väntar på era fantastiska förslag ;)

kramkram maja
 

Mirjam

Skrivet av  Cayenne m 2 tjejer +bf feb.
kommer få en radiostyrd bil, en barbiedocka "Jasmine", en badhandduk, ett spel, ett pussel, en Barnens Bibel (för det önskar hon sig), och ett Björnes Magasin-pc-spel.

Hon har ju även paketkalender, så där får hon lite småsaker....

 

Riddarborg blev det

Skrivet av  Majsan m Hedda & Svante
Hedda får en riddarborg (Playmobil) tillsammans med lillebror, plus en utklädningsklänning med tillhörande vingar. Från lillebror får hon en rosa liten väska med diverse "tjejiga" saker i (ring, hårsnoddar, halsband etc).

Från farfar tror jag att hon får "Den försvunna diamanten", och från mormor och morfar får hon en radiostyrd bil. I övrigt vet jag inte.
 

Vi har köpt

Skrivet av  Ingrid med Josefin -00 och Klara -04
-en Barbie (till slut efter mycket vånda ;-))
-en bondgård i trä som hon får tillsammans med lillasyster.
-Fina djur till bondgården
-Lite komplettering till riddarborgen
-Sagoskivor med Bamse

Kanske blir det ytterligare något paket med bok, dockkläder, eller grejer till Barbie beroende på vad resten av släkten köper.
 

Ludvig

Skrivet av  Hanna m. Ludvig & Elsa
Ludvig ska få en bok, ett pussel, ett litet kassaskrin och en brandstation. Sen blir det ju lite grejor från resten av släkten. Vet att han ska få ett walkie-talkie-set av min syster och det kommer han fullständigt att älska...
 

Emilia ....

Skrivet av  Helene m Emilia 001003
Emilia ska få
en sådan där elektronisk bok (reklam på tv )
käpphäst
krambjörn
modellera
målabok o pennor
dvd med bullerbyn
pärlor
och lite kläder
 

Noah

Skrivet av  mia m. noah o jonah + bf 21/4
som är Trans Formers-fantast(robotar)- bland annat-, ska få en stor sådan som han önskat sig. Sen vet jag att han kommer att få filmer och ännu fler robotar av mina bröder. Ungen kommer tro att han dött och kommit till himlen.
Sen har jag också köpt en låda med 800 bitar lego, för det är så svårt att bygga robotar som håller med duplo*s*. Som sagt ungen är robottokig.

Men annars har jag och P inte köpt något annat till honom(ja, det blir väl någon småsak till) för det vi köpt var dyrt, dessutom blir han och Jonah alltid bombarderade av paket av släkten så det räcker nog.
 

Jadu..

Skrivet av  Mallan m Pontus 9806 & Ester 0011
Ester önskar sig bara dockor.. Det blir lite tjatigt! Kommer nog köpa lite kläder, tror jag. Har köpt en bok, Gustav och snåla glasstanten, som verkar ganska kul. Får se. Det är svårt. Hon behöver ju inget..
 

Lysen till cykeln samt en bok...

Skrivet av  Gafsan m.Axel & Kalle
...och så ska killarna få två dvd-filmer (en med Emil i Lönneberga och en med blandade korta barnfilmer) tillsammans.

Sen blir det väl en himla massa annat från far- och morföräldrar och övrig släkt och vänner så jag tror att vi nöjer oss med detta om vi inte kommer på något jättebra i sista sekunden.
 

Jesper

Skrivet av  Berit m Jesper 001108 & Maja 041121
får
två st bilbanor av Flexi-trax
Pussel
kläder
gelepennor
ritblock

Och vad han får av alla andra har jag ingen aning om ;o) Av någon anledning hålls det hemligt även för mej :o)
 

Jonna får:

Skrivet av  • Catharina •
• En Dinosaurie som kan gå, ryta etc
• En "Neopet" som reagerar på hur den tilltalas (typ)
• Peter Pan II på DVD (tecknat)
• En liten snöglob (sån där man skakar, så snöar det)
• Alfabetspussel i trä
• Drickflaska & matlåda i plast med Bamse på. Hon gick i Knytte med Friluftsfrämjandet i höstas, ska fortsätta till våren.
 

Av släkten:

Skrivet av  • Catharina •
Det enda jag med säkerhet vet är att hon får DVD Kids av mormor.. ev. nåt mer. Av farfar får hon alltid en tomte, som de skrivit år & namn på (undertill). Sen brukar det bli nåt klädesplagg av honom med.
Morfar ska resa bort till solen med sin familj, så han kommer lämna pengar så får vi köpa till barnen.. antagligen tar vi med dom till leksaksaffären & så får de välja :)
Fast de behöver kläder med.. :S
 

Milo ska få...

Skrivet av  Nica m. Hugo & Milo + Knyttet -28 dagar
en Flex a trax bana, ett Bamse dataspel, en mecano bil, en typ Sweizisk armekniv fast med skruvmejslar samt Björnbröder film.
 

Ida ska få...

Skrivet av  Henkes, Idas och Elinas mamma
...
* Barbieslott med barbie och prins (har redan fått diverse shellydockor och barbiekläder i sin kalender)
* Pratdocka Skrållan
* Pusselbok Gruffalon
* Spel Bamse och Honungsjakten
* Kassaapparat
* Två sångböcker med tillhörande CD (Bamse och Kotten)
* Litet lego, det var något "Aladdininspirerat"
* Utklädningskläder, Arabisk prinsessa från Indiska
* Röd täckväst och röda byxor
* Dockkläder: Rosa vinteroverall till dockan
* Böcker: Barbapappa samt John Bauers sagor
* Pysseltavla med pärlor med piggar
Ja det är en del. Men å andra sidan har vi ingen släkt som ger något, utom svärföräldrarna som ger nån liten sak.
 

David ska få...

Skrivet av  Nora med Victor-96 Lucas-99 och David-2000
Två filmer: Håkan Bråkan och Musses jul i Ankeborg


Ett set med brandbil,polisbil och ambulans


Prins Johns borg


och ett fiskespel.

Av släkten vet jag inte...


 

Simon ska få...

Skrivet av  Cilla med Simon-00 och Kevin-04
Av oss:
Riddarborg med massor av gubbar

Alfabetsspel

Pippi Långstrump data spel

Tröja med "gullunge" tryck

av släkten vet jag inte.
 

VILL NI HÖRA VAD DET BLEV?

Skrivet av  maja m alfred o tova
i julklapp alltså ;)

av oss fick han svärd och sköld från IKEA. och en riddardräkt. fast riddardräkten fick vi tyvärr lämna tillbaka för den luktade så vansinnigt äckligt! rent giftigt!! inga problem att lämna tillbaka som tur var.
så vi bytte den mot en hel massa "magstix" såna där magnetstavar med kulor som man kan bygga roliga grejer av.
Paketen var mycket uppskattade och det hjälpte mycket att få ta del av era julklappsidéer!!

TUSEN TACK KOMPISAR!

kram maja
 

Artiklar från Familjeliv