Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

på bussen

Skrivet av maria med linnea 14/9
Hej! Jag är nästan aldrig här inne längre, men kände att jag ville skriva och berätta om när jag och Linnea åkte buss häromdagen! :)

Vi satt längst fram i bussen när en tjej klev på och sa till busschauffören att hon ville ha en enkel biljett. Då säger Linnea: - Mamma, den där flickan ville ha en enkel biljett, är det ingen som vill ha en svår? :)
Jag förklarade: - Det finns inga svåra biljetter! En enkel biljett är en biljett. Sen kan man också köpa t.ex. 5 eller 10 biljetter...
Vid nästa hållplats klev en tant på som sa till busschauffören: - Tiokort, tack!
Linnea såg att tanten bara fick ett kort...
- Mamma! Hon sa att hon ville ha tio kort men hon fick bara ett!
Japp, så fick jag förklara hur allt fungerade... för ibland kan det vara lite krångligt att förstå när man är liten... :)

Kram och godjul på er alla!
Svar på tråden: på bussen

va härligt

Skrivet av  maja m alfred o tova
det är när de funderar och är så där frågvisa och verkligen undrar hur saker o ting hänger ihop!

alfreds största "frågeområde" just nu är kroppen.

häromdagen sa han "du, mamma...jag känner mig lite konstig här i stupröret" och pekade på halsen.
hade svårt att hålla mig för skratt ;) vi hade dagen innan pratat om sruphuvudet, och struplocket som hindrar maten från att hamna i luftstrupen mm
o så kom han inte riktigt på vad det hette ;)

va roligt att höra av er förresten! har ni nån uppdaterad hemmis som man kan kika in på ?

kram maja
 

ja, många frågor finns det...

Skrivet av  maria med linnea 14/9
Hej på dig!
Stupröret - vad sött! :)

Linnea har de allra flesta frågorna att ställa när hon ska sova... då finns det nästan inget stopp! Hon har också, som Alfred, frågat mycket om kroppen, bl.a. - Varför har du större skelett än vad jag har mamma? Vad händer egenligen när man får vatten i ögonen - vart tar det vägen, liksom? Ibland kan man faktiskt inte svara på en del frågor - då brukar vi gissa tillsammans och försöka komma fram till vad som skulle kunna vara svaret! :)

Jag har tyvärr ingen uppdaterad hemsida... får aldrig tid att ordna till den.

Kram!