Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad har ni mellan benen när ni sover?

Skrivet av Tyskan
Hej!

När jag sover har jag en stor kudde mellan benen. Den är dock så opraktisk när jag vill vända mig. Jag frågade arbetsterapeuten idag om hon inte hade någonting, men det hade hon inte. I Tyskland anväder kvinnorna amningskuddar, men sådana har jag aldrig sett i Sverige. Amningskuddar finns ju, men inte sådana långa flexibla - här är dem u-formade.

Vad använder ni?
Svar på tråden: Vad har ni mellan benen när ni sover?

hahaha

Skrivet av  Charlotte
Tack för dagens skratt *s* Min snuskiga fantasi tänkte genast på annat...måste vara bristen på just den varan :)

Jag kan bara inte ha något mellan benen, det går inte, så jag kämpar på ändå. Ibland snor jag runt täcket bara. Jag vill också kunna vända mig. Än så länge har det gått bra, hoppas det funkar i längden...

inget klokt svar kanske, men jag kunde inte låta bli att svara ändå *s*
 

Finns bra amningskuddar!

Skrivet av  Lena
Hade samma problem som du, men kolla www.stellaris.se, de har en toppenkudde som är avlång och kan användas som amningskudde eller just mellan benen nrä man är gravid! Ser härlig ut!
 

En sån där avlång kudde

Skrivet av  Therese med Sigrid-01 o Hugo-03
med ganska fast stoppning. Vanliga kuddar är för mjuka tycker jag.
Babyateljen.se har oxå avlånga amningskuddar som är jättebra.

God Jul!!!
 

Tack allihop!

Skrivet av  Tyskan
Kudden från Stellaris ser verkligen skön ut. (Men man får också betala för det, om det bara hade varit första och inte sista barnet).
Babyateljen är precis runt hörnan, dit ska jag köra och kolla (är nyinflyttat och har inte riktigt koll än)!
Charlotte - jag måste erkänna att jag hade lika snuskiga tanker, men skrev det ändå. Fint att du kunde skratta, det ska ju vara ett mycket bra smärtmedel.
Snart är det jul!
 

Jag använde...

Skrivet av  HelenaE *på besök*
...sidokuddarna till vår soffa. Har verkligen varit multifunktionella; som stöd mellan benen, amningskudde, och fallskydd för lillan när hon skulle lära sig sitta.
 

Artiklar från Familjeliv