Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

foglossning redan i v 8?

Skrivet av vet inte om jag orkar detta en gång till
kan det vara möjligt??
har så ont i ländryggen och höfterna men nästan bara på nätterna, men kan iaf inte sova - snälla säg att det inte börjar redan?

i förra grav. fick jag gå med kryckor men då började inte eländet förrän runt v. 20.

blev hjälpt av TENS och bälte och vattengympa. Men i v. 8??
*snyft*
Svar på tråden: foglossning redan i v 8?

tyvärr...

Skrivet av  CillaE
...kan jag inte trösta dig. Jag väntar just nu barn nummer 2 och fick foglossning redan i just vecka 8. Är nu i vecka 19 och är halvt sjukskriven samt har fått ett bälte + en TENS apparat. Har provat vattengympa men det går inte, gör för ont. Vet inte hur länge jag klarar av att jobba 50%, men ett tag till hoppas jag.
Förra grav. fick jag foglossningar i vecka 14... Sjukgymnasten sa att det inte är ovanligt att det blir tidigare kommande graviditeter... *SUCK*
Men det är det värt, jag lovar!!!! Tänk bara på resultatet!!!
 

v.4 - 5

Skrivet av  Lo bf 30/5
Då startade det för mig i denna graviditeten. Förra gången dök det upp i v. 18.

Tyvärr... hoppas att du får hjälp och blir bättre snart. Min man köpte en TENS-apparat till mig som jag började använda i v.13. Innan dess låg för det mesta till sängs. Nu har jag även börjat med akupunktur. Jag tycker foglossningen är sju resor värre den här gången.

 

Jo...

Skrivet av  Lena L, v 32
Jag fick i v 10, kryckor i v 12, kunde inte lämna hemmet på 6 veckor. Blä!

MEN, efter v 20 blev det sakta bättre, och efter v 25 nånting så har jag faktiskt inte känt av någonting alls. Konstigt, tycker både jag och sjukgymnasten... Nu är jag i v 32 och kan gå hyfsat långa promenader (och får då vanligt hederligt ont i ryggen, inte alls ont i fogarna!). Jag är mycket mycket bättre sent i graviditeten än förra grav. Så det måste inte vara kört, det är det jag vill säga!
 

Ja, men...

Skrivet av  Tyskan
dina symptom låter inte som foglossning. Foglossningen gör inte primär ont i höfterna och inte i ländryggen heller men i SI-lederna som ligger i övergången mellan rumpan och ryggen.
 

Artiklar från Familjeliv