Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Använder Ni er vagn till 4-åringarna??

Skrivet av Malin
Är lite osäker om jag ska göra mig av med vår vagn (flex) den används nästan aldrig, den har används nu endast när det var snö då man inte kan cykla.

Har Ni er vagn kvar till 4-åringen??
Känns inte så kul att köpa en liten sulky, då de kostar ganska mkt och ngt begagnat har jag inte hittat.
Svar på tråden: Använder Ni er vagn till 4-åringarna??

Vi använder sällan

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
vagn till Filippa. Det ska vara om vi får för oss att GÅ och hämta henne hos farmor - det ligger fem kilometer härifrån och så långt orkar hon inte gå. Annars får Filippa gå eller åka ståbräda.
 

William åker vagn

Skrivet av  Camilla & William
till och från dagis, mest för att jag är så bekväm av mig och vill att det skall gå snabbt *skäms*. Till våren skall vi försöka sluta i varje fall, han behöver gå mer och träna sina muskler. Sen har vi vagnen om vi skall gå länge och shoppa i centrum t.ex. blir lite lugnare då. Men inte skulle jag köpa ny vagn om den vi har skulle rasa.
 

Vi har inte...

Skrivet av  Kerstin & Martin
använt vagn på 1½ år. Då gick den paraplysulky vi hade sönder och sen dess har vi inte använt vagn alls och det har fungerat jättebra.
 

Ytterst sällan

Skrivet av  Jessica & Tova
Det är om vi ska någonstans och vara borta länge, som vi tar med den - typ på Skansen eller så där. Eller om vi ska bort på kvällen och planerar att promenera hem. Men annars så är det mycket sällan som vagnen används.
 

Aldrig!

Skrivet av  Ango & Paulina 001213 + 2 till
När Victor föddes i somras sålde vi syskonvagnen så nu är det bara Victor som får åka vagn. Inte ens Simone, knappt 2½ år, åker vagn längre.

Kramisar
 

Nej

Skrivet av  Lotta & Lucas
Möjligen om vi åker till nån djurpark eller liknande som kräver långa promenader, men annars har vi inte använt vagn på flera år.
 

Nej

Skrivet av  Misan & Arvid 001229 + 3 till
Vi har inte använt vagn till Arvid på ett år ungefär. Han är jätteduktig på att gå långt själv.
Vi har kvar en gammal, skruttig sulky om vi skulle behöva den.
 

Nej

Skrivet av  *Linda & Yazmine 010120*
Numera är hon ju så stor och med alla vinterkläder och så får hon definitivt inte plats!
*ler*
Vi sålde av Brio Racen och Brio Sittyn förra året och "uppgraderade" oss med en ny Sitty.

Kramisar!
 

När vi är ute och går...

Skrivet av  Malena & Arvid 010104 (Alva 03)
våra långpromenader som det faktiskt ofta blir på helgerna är den himla bra att ha. (Han är duktig på att gå långt men inte i flera timmar...) Och så går vi ofta till kalas och fester, om det är kompisar eller släkten som bor här nära,eftersom vi båda vill kunna dricka vin. Och då är det jätte bra för då somnar Arvid i vagnen på vägen hem.
Till vardags blir det nästan aldrig. Jag går i och för sig ofta med barnen men då har vi ståbrädan med om han inte orkar gå.

Men faktum är att jag använder hans vagn mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra nu när han är så gammal eftersom vi är ute och "långpromenerar" så mycket.
 

nej nej..

Skrivet av  *Tina* bf 10 Juni
..har inte använt Claudios sulky på över 1 år...

Han går dit vi ska:)
 

nej nej..

Skrivet av  *Tina* bf 10 Juni
..har inte använt Claudios sulky på över 1 år...

Han går dit vi ska:)
 

nej nej..

Skrivet av  *Tina* bf 10 Juni
..har inte använt Claudios sulky på över 1 år...

Han går dit vi ska:)
 

Artiklar från Familjeliv