Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Ont i knappen"

Skrivet av CS
Min dotter (som haft knapp i 5-6 år) har en tid klagat över att det gör ont i knappen. På utsidan ser det jättebra ut, så det onda måste sitta på insidan. Jag undrar om hon kan ha fått granulom på insidan. Nån som har en annan teori?
Svar på tråden: "Ont i knappen"

Hejsan!

Skrivet av  Katarina & Maja
Inga svar har jag tyvärr, men det låter troligt. Skulle det annars kunna vara så att slemhinnan i magen är retad, kanske skulle hon bli bättre med medicinering typ Losec Mups?
Blev lite nyfiken ang bakgrundet till att din tjej har knapp, hur gammal är hon nu? Äter hon något på egenhand ?
Kramis fårn Katarina som har en tjej som heter Maja som så smått börjat smaka på mat... jippie.. (det är pytte pytte men ändå... ja ni förstår...:) )
 

Hej Katarina

Skrivet av  CS
Min dotter fyller 8 i sommar. Hon har kort tunntarm och var väldigt sjuk som liten så det har alltid varit problem med mat och tillväxt. Hon har haft sond/vitselfistel/knapp hela livet. Äter själv på dagarna. Har gjort det sedan hon var fem. Får matdropp nattetid.
Hon äter Losec Mups. JAg tror det är granulom hon har. Har kontaktat hennes läkare och väntar på att bli kontaktad. Antagligen kommer de att gå ner med gastroskopi och titta i magen.
Hejdå
 

Okej!

Skrivet av  Katarina Maja & Kalle
Bra att det skall kollas upp!
Äter hon lite för lite för att kunna vara utan knappen?
Kram!
 

Ja, hon äter för lite...

Skrivet av  CS
...så hon behöver sondmat på nätterna. Än så länge ialla fall.

 

Artiklar från Familjeliv