Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vattenbyte i knappen???

Skrivet av cajza m lillstumpan
Så här i semestertider sitter vi lite i kläm som fick knappen inopererad i slutet av juni.
Nu tycker vi att det är mycket glapp i knappen och funderar dels på om det har försvunnit en del vatten eller om det är så att nu har svullnaden lagt sig efter operationen så att det blivit glapp av den anledningen.
Någon som skulle vilja hjälpa oss med tips.
Det vi behöver veta är om när vi kollar vattnet kan vi ge tillbaka det gamla eller ska det bytas till nytt?
Är det en vanlig spruta som ska användas eller en special?
Är det något vi ska ge oss på eller ska vi vänta, men vänta innebär ett par veckor innan rätt personal finns på plats?
Svar på tråden: vattenbyte i knappen???

Hur jag gör

Skrivet av  JillyBilly
Jag arbetar som personlig assistent åt en pojke som har knapp.
Jag kan inte råda dig hur du ska göra men jag kan berätta hur jag gör.
Jag anväder mig av en 5 ml spruta, som självklart måste passa i det lilla hålet på sidan av knappen. Jag drar ut vattnet och ser hur mycket som är kvar. Är det 5 ml i sprutan så skjuter jag in vattnet igen om jag inte vet att det är väldigt gammalt vatten för då byter jag.
Är det för lite vatten i sprutan så byter jag självklart.
Jag vet inte om det är *fel* att ge tillbaka det gamla vattnet, men så här gör iaf alla vi som jobbar med honom och hans föräldrar.

Jag tycker att ni ska kolla hur mycket vatten som är kvar, annars är ju risken att knappen åker ut och det är inte så bra.
Eftersom er knapp är ny så finns ju risken att hålet växer igen om ni inte uppmärksammar att knappen åkt ut.


 

så gör vi...

Skrivet av  sebbes mamma
det kan mycket väl vara så att det blivit lite glapp när svullnaden lagt sig, det blev det för sebastian.
att kolla är inte svårt. man stoppar i sprutan och vrider lite medsols samtidigt.