Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Igår fick vi sätta nässond 4ggr..

Skrivet av Gabrielle med Victoria 26/1-04
Förlåt att jag svär men det var så jävla jobbigt. Hon är nu så medveten om vad det är som ska hända och hon blir så kränkt varje gång.

Efter andra sättningen började hon hulka och kräktes ut jättesegt slem. Och så var det stopp, hon fick inte ut det, sköterskan var dock snabb och lyckades hjälpa henne men det såg så läskigt ut. Hon ändrade färg i ansiktet och man såg att hon inte fick luft ordentligt.

Jag grät nog i totalt kanske 7-8 h igår.

Dagens positiva är att vi gjorde en genomgång om hur man sätter själv och sen på kvällen när den rackarn åkte ut igen tog Victorias pappa tag i det hela. Egentligen var vi skeptiska till att sätta själva men vi orkade inte ett sjukhusbesök till.

Och kan ni tänka,han var jätteduktig. Mycket bättre än många av de sköterskor som varit på vår dotter.

Men sannerligen, detta är en prövning.
Svar på tråden: Igår fick vi sätta nässond 4ggr..

Vet hur ni har det...

Skrivet av  Anna och Maja
vi hade det likadant. Man blir helt utmattad! Majas pappa var nog också till en början mer lugn och sansad än vad jag var så det gick bättre för honom med. När ska ni sätta knapp? Det är sååå skönt att slippa hålla på med den där sonden och tejpen!
Kram
 

Åh så jobbigt!

Skrivet av  Carina med Filip
ni har det just nu.
Ryser och minnena från den tiden gör sig påminda.
Otaliga besök på sjukhuset för sondsättningar, uppkräkta sonder, blåsor och sår av tejpen, tårar, panik och ångest!
Jag lider med er men hoppas på att allt kommer att bli bättre!
Duktig pappa Viktoria har! Här är det Filips pappa som fixar det mesta med knappbyte och så (jag har gjort det ett par gånger också).

Styrkekramar kommer här, kämpa på!
 

det är verkligen jobbigt

Skrivet av  Helene med Alexander 27/9-03
Stackars er. Jag längtar tills vi får Peg i höst så vi slipper hålla på med sond och tejp. Men det är bättre när vi kan sätta den själva tycker jag så slipper vi vara så bundna till att vara i närheten av sjukhuset.
Jag hatar att vara den elaka men samtidigt måste han ju ha sonden också. Det går över men han blir så himla ledsen när vi sätter den tyvärr.
Stora kramar
 

Usch ja...

Skrivet av  bossemor
Det är ingen höjdare med nässond! Jag vet hur det känns, man får en klump i magen varje gång det är dags för sondsättning. Kan nog bli bättre när ni är säkra på att sätta själva! Man vill ju inte åka till sjukhuset mer än nödvändigt!
Sköt om er!/ Erica
 

Näe fy.. vilken dag!!

Skrivet av  Katarina med Maja
inget vidare :(
ja, det är lustigt jag tycker att det kändes bättre att sätta sonden själv, jobbigare att se på.. endel är fruktansvärt klumpiga... men får ju in snitsen..
KRAMAR!!!!!!!
Hoppas att den sitter bra nu!
 

Artiklar från Familjeliv