Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sebbes mamma!!

Skrivet av Gabrielle med Victoria 26/1-04
Måste fråga dig några saker eftersom båda våra ungar har kontinuerligt. Vad får Sebbe i sonden, hur mycket och vilken hastighet och till sist, hur länge som längst går det innan du fyller på? (Hur många timmars sömn på natten alltså)

Kram!
Svar på tråden: Sebbes mamma!!

hej hej

Skrivet av  sebbes mamma
sebbe får nutramigen + duocal (5 tsk duocal/100 ml nutramigen) att han får just nutramigen är för att han är mjölk allergiker o duocalet är för att berika upp protein och fett i vällingen....

pumpen står på 35 ml/timmen dygnet runt, alltså 840 ml/dygn... han är 15 månader och väger 8000 gr...

vällingen ska max hänga 4 timmar så vi byter var fjärde timme även på natten, men jag byter alltid i flaskan när jag lägger mig så att jag får ligga 4 timmar innan det är dags för byte, annars kan man ju ha otur så att det är bytesdags efter bara en el. två timmar....

ibland fuskar jag dock och fyller på så att flaskan kan hänga 6 timmar om jag är riktigt trött, fast har inte vågat gjort det nu i sommar med tanke på värmen o bakterier.....
 

Jag har också..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
fuskat lite. Låter också det stå på lite längre ibland. Måste ju få sova också. Det verkar inte göra någon skada men man vågar ju inte sätta det i system.

Victoria har haft 25ml/h ggr 20 timmar alltså 500ml också berikat fast bara med kolhydrater. Nu har jag lyckats höja till 30ml. Ska försöka öka med 1ml/h varannan dag nu under nån vecka och se vad som händer.

När jag ökade från 25 till 30 så blev det bakut ganska snabbt men när man tar det lite försiktigt så verkar det gå bättre.
 

Artiklar från Familjeliv