Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ökat losecen till ytterligare 1 om dagen..

Skrivet av Anna och Maja
Jag begärde ju i förra veckan att vi skulle få göra en ph-mätning eftersom Maja har börjat få mer sura uppstötningar och kräks ( dock inte alls i samma nivå som tidigare..). Och mycket riktigt visade det sig att hon var väldigt syrahämmad större delen av dygnet så nu har vi ökat dosen med hela 10 mg. alltså 2 1/2 tabl./dygn. Hoppas att det blir bättre!!
Är det någon som egentligen vet hur länge våra barn ska behöva äta losec? Hörde någon som på sjukhuset sa att man brukar "växa" ifrån det?? Tycker nog att det är tvärt om, ju större de blir desto mer losec behöver de.

Kram Anna och MAja
Svar på tråden: Ökat losecen till ytterligare 1 om dagen..

undrar...

Skrivet av  bossemor
Ger du allt Losec på en gång eller delar du upp det över dygnet? Bosse får 10 mg/dygn och det har inte hjälpt mot kräkningarna alls :(.Vissa mornar kräks han gammalt blod. Kanske ska fråga om vi bör höja dosen. Hoppas att Maja kommer må bättre nu!
Kram från Bosse och Erica
 

Vi ger..

Skrivet av  Anna och Maja
2 stycken på morgonen och 1/2 på kvällen. Tidigare så gav vi allt på morgonen. Man vil väl eftersträva en så jämn dos som möjligt.
Men inte ska din kille må så dåligt och kräkas upp gammalt blod! Det låter ju som om han behöver mer losec.
Vart går ni? Bor ni i Sthlm?
Kram Anna och Maja
 

Vi tillhör..

Skrivet av  bossemor
Linköping och Motala. Vi har gett honom Losec i 3 veckor nu och den dosen verkar ju inte hjälpa. Bosse ska få peg nu på tisdag, och det verkar som om alla avvaktar tills den är satt. Bosse kräks gammalt blod någon gång i veckan och jag har tagit upp det flera gånger hos olika doktorer. Jag ska fråga igen nu när vi blir inlagda!
Kram från Bosse och Erica
 

Maja har också fått öka dosen..

Skrivet av  Katarina med Maja
hon kräktes och kräktes (efter en långtids rethosta), gick över med ökad dos av Losec.
Ja, jag trodde att Maja hade börjat växa ur medicinen, men vi fick öka istället..
Vet inte om det blir en stor påfrestning på kroppen att få mat direkt in i magen istället för den "naturliga vägen" och då producerar kroppen mer syra.. kan det vara något sådant? Oventenskapliga funderingar..
Kram!
 

Du har nog alldeles rätt!

Skrivet av  Anna och Maja
Jag tror också att det är så. Tyckte ju inte att Maja kräktes lika mycket när hon hade sond ( då åt hon ju iochförsig mer via mun).
Vi får hoppas att de forskar vidare på detta och kommer på ngn BRA lösning som fungerar. Man vet ju själv hur det är att ha lite halsbränna. Tänk då på våra små som har det så mycket värre.

Kram
 

Ja..

Skrivet av  Katarina med Maja
i framtiden vet de säkert bättre :)
DEt finns ju (vad jag hört) ingen uppföljning för hur det har gått med knappisar.. jag hörde ang anorexi.. om det kan vara någon koppling. (med tanke på att gumman kan vara hungrig men ändå inte äta..) men de trodde inte på en sådan koppling...
Blir spännanade att se framtiden ann...
Ja halsbränna... inget vidare.. man har nog ingen aning hur de har det.. i hals och svalg.. inte konstigt att de matvägrar..
KRAMAR!!
 

Lite OT om sura uppstötningar

Skrivet av  Thea
Min svärfar har fått problem med att övre magmunnen inte sluter riktigt tätt. De dagar som han har problem så mår han jättedåligt - mår illa, har svårt att svälja och tappar matlusten totalt. Svärfar säger själv att han har fått en större förståelse för E:s problem och kan sätta sig in i hur E mådde innan hans Nissen plastik. Så tro 17 att våra barn har det jobbigt!
 

Artiklar från Familjeliv