Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

bara måste få berätta, är så glad =)

Skrivet av sebbes mamma
känns så roligt! sebbe har ju kontinuerlig matning, nu har vi dock fått tillåtelse att "koppla lös" honom nån timme ibland och istället sonda i vällingen de timmarna... detta för att han ska få kunna gå omkring utan oss och väskan ibland, få lite frihet och få känna att han kan själv en stund då o då.

det har gått jättebra och han är så underbart glad av att få bli fri dessa stunder!

det jag kände att jag bara måste berätta är att igår när han fått vara lös en timme så skulle jag sonda, han brukar vilja smaka lite ur sprutan, kanske en mun eller två men igår sög han i sig hela sprutan (10 ml) sen en, två o tre till! helt otroligt, han skulle ha 35 ml men smaksade i sig 40 genom munnen o sen spatserade han iväg helnöjd! slapp sonda nått alls. blev så glad så tårarna nästan kom, skönt å se att han ändå vill få i sig nått annat än vatten genom munnen, gissa om jag längtar tills i veckan när jag får berätta för läkaren, hon kommer bli lika glad som vi blev!
Svar på tråden: bara måste få berätta, är så glad =)

Härligt ! :)

Skrivet av  Katarina med Maja
Wow vilken kille, häftigt att han käkar sondmaten!!
Och det måste kännas jätteskönt att slippa sitta "fast"!

KRAMAR!!
 

Förstår din glädje

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny)
det där var ju jättestort!!!! Kan det ha varit att han fick bli lite hungrig nu när ni kopplade loss honom från den kontinuerliga?

Kram
Ann
 

=)

Skrivet av  sebbes mamma
ja jag funderar oxå på det, om han hunnit blivit hungrig, men på en timme...jag vet inte, eller så tyckte han det var roligt att få dricka så mycket han ville =) vatten får han bara i små mängder då han enbart får dricka 1,5 dl/dygn...
han har iaf upprepat bravaden två ggr idag med =))
 

Vad roligt..

Skrivet av  Gabrielle med Victoria 26/1-04
förstår så väl din glädje och jag delar den med dig. Det finns få saker som är så vackra som att se sin unge äta. Äta frivilligt, på egen hand utan tvång.

Härligt!!!

Många kramar.
 

Alldeles underbart!

Skrivet av  Anna och Maja
Hoppas att han fortsätter smaska i sig!
Kram Anna och maja
 

vad härligt

Skrivet av  Helene med Alexander 27/9-03
stora kramar
 

Artiklar från Familjeliv